Dags för uppdatering !

Men hej på er ! Dags för lite uppdatering tror jag ! Jag har en sjuk tös ännu :( i morse klev vi upp vid fyra och då fick hon alvedon för hon var som en liten kamin! I går började hon dessutom bajsa löst , ni vet att vi hade en hemsk period i våras med hennes mage så det är ju min fasa att vi hamnar i det igen. Men i dag är det förkylningen som spökar! I går morse klev dom upp vid halv 7 och vid 8 hittade jag henne så här 
Lilla hjärtat ! Hönsmamman hämtade ett täcke och bredde om henne. Vips kom lillasyster Bus 
Där höll hon sig en stund så jag hann dona på lite här hemma ☺️. Helgen har varit kämpig , lördagen så hade jag inte klarat mig utan min stora duktiga tös ! Mormor & morfar var och hjälpte henne några timmar men sen hade dom annat inplanerat så då har hon varit själv med dom. Det har gått bra! Men det är ingen dröm att vara på jobbet & fundera hur det går där hemma. På lördag när jag kom hem så satt jag i köket och tog en kopp kaffe, då hann den lilla busen in på toaletten och tog en ny omgång med nagellack! Golvet & min necessär var fullt i grönt nagellack! Men det värsta var att lilla damen var oxå full i nagellack! Dessutom grinade hon och sa att det sved i ögonen! Jag såg framför mig hur det skulle bli att tillbringa en massa timmar på akuten 😒 men som tur var efter att jag spolat Jollan i vatten så tittade hon som vanligt och slutade säga att det sved i ögonen. Då var det bara att ta fram nagellacksborttagningen och få bort det hon hade på armar, ben och i ansiktet! Det hon hade i håret fick jag inte bort så hon har gröna metallicslingor med glitter i håret. Lilla snabba busunge ! Jag var just på väg i köket för att ringa jobbet och säga att jag blir hemma söndagen så ringer mormor & säger att jag kan köra dit dom på söndag. Puh ! Vad skönt ! Så jag kunde jobba lugnt ! I går hade jag em så vi avlöste varann i dörren men det funkar 😃! När jag kom hem i går hade jag en huvudvärk som inte var av den här världen ! Brudarna var ännu uppe så när jag satte mig i soffan såg det ut så här 😜 brukar vara ganska snål med kort på mig själv men den här kan jag bjuda er på 
Det var tack & god natt ! Även för mamman en stund senare ! I dag är jag ledig efter jobbarhelg så då blir det de vanliga ! Var & tittade om tvättstugan var ledig i kväll men så klart att den var bokad! Som oftast när jag är ledig ! Så jag tvättar det jag hinner inne. Men nog är det skönt att gå till tvättis och få allt torrt ! Jag har ringt jobbet & dagis och sagt att vi blir hemma åtminstone i morgon genom att Judith ännu har haft feber i morse. Vi får hoppas att hon kryar på sig snart! Det verkar som att hon blir hårdare drabbad än Joline. Joline är snorig men är ändå ganska pigg . Jaja det får bli en bättre uppdatering senare 😄. Tjingeling på er ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0