God morgon lördag!

Här har vi varit uppe sen kvart över 5 ! Då vaknade Judith & Joline ! Det var bara att smyga ut i köket och hämta alvedon & nånting att dricka. Jag jobbade fm i går & vid 11 ringer dagis att jag har en flicka som inte mår bra. Jag förstod direkt att det var Judith för hon vaknade & var ledsen på natten men somnade om igen. På morgonen verkade hon dock må bra så jag tänkte att hon hade drömt nånting. När jag kommer till dagis så ligger min lilla älskling och sover på soffan. Kall om händerna men i övrigt kändes hon varm! Jag ställde ner henne medans jag skulle klä henne men hon bara dråsade i hop & ville inte stå på benen. Inga-Lill hjälpte Joline att klä sig . Våra fröknar är verkligen guld värda ! Vi for hem & på parkeringen kom det två änglar i form av mormor & morfar . Annars hade det varit kämpigt för Judith vägrade släppa mig & orkade inte gå själv. Joline skulle hålla mig i handen och så hade jag två ryggsäckar att bära. Judith fick alvedon och blev nerbäddad i soffan
Lilla gumman ❤️ . Efter ett tag så gjorde alvedonen sitt , hon kom och ville gå på pottan. Där tömde hon magen rejält! Så säkert var det därför hon inte ville gå själv. Vid klockan 18 kom febern tillbaka :( vad det är trist när barnen inte mår bra! Joline somnade i lunchen och hade sovit på dan så hon var pigg som en nötkärna & har tittat idol med oss. Judith däckade i soffan under idol. Min äldsta tös kom hem med ett färdigt arbete från syslöjden i går 
Dom hade i uppgift att göra om något gammalt till något nytt ! Någon som ser vad hon gjort om ?! Det är en bilklädsel som låg & skräpade i garderoben! Det sydde hon en väska utav ! Den var jätte fin ! Hon är så påhittig mellan varven. Jaja nu ska jag ta en kopp kaffe till och börja ladda inför en lång arbetsdag. Jag har en lång rast mitt på dagen så då åker jag hem & lagar mat till mitt gäng! Pappan i huset är i väg & jagar så mormor & morfar skulle komma och vara med barnen under dagen. Jennifer är ju också hemma & har lovat hjälpa till.  Efter middagen så blir Jennifer ensam med dom en stund men hon säger att det går bra! Duktiga stora syster! Jag belönade henne med att hon får välja om hon vill beställa lite kläder eller om vi ska fara på stan & handla. Självklart ska dom ha lite extra belöning när dom är snälla och hjälper till. Det var så bra att det gick att lösa utan att jag var tvungen att vaba. Man förlorar så himla mycket pengar på att vara hemma och dessutom när det är helg. Det känns trist att jobba varannan helg men vad ska man göra ?! Det är så det ser ut inom vården och det ger lite mer i börsen med helgob. Den här månaden när alla fyra juveler behöver påfyllning med vinterkläder & skor så känns det som att alla pengar är välkomna 😉! Jaja ha en bra lördag på er ! Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0