Lugn stund 😄

Det mĂ€rks tydligt att Judith inte mĂ„r bra för hon gĂ„r bakom mig & gnĂ€ller. Direkt jag ska göra nĂ„got. SĂ„ efter lunchen sĂ„ lade jag dom en stund och dom sover Ă€nnu ! Förkylningar gör man bĂ€st i att sova bort ! Jag har hunnit med att ha finfrĂ€mmande 
Lille Jack & mamma Anki var förbi och tog en kopp kaffe & surrade en stund ! Brudarna sov sött sĂ„ det var lugnt. Vi hann avklara en massa viktiga samtalsĂ€mnen sĂ„ som vinterhandskar till barnen & hemmagjorda figurtĂ„rtor m.m    Handskarna som jag hade tĂ€nkt Ă„t Judith & Joline gick inte att fĂ„ tag i och det var ju lite mĂ€rkligt med tanke pĂ„ att det Ă€r i början av sĂ€songen , men i en trĂ„d pĂ„ fb sĂ„ tipsade flera stycken om finska vinterhandskar som dom brukar sĂ€lja hĂ€r pĂ„ marknaden. SĂ„ jag fick en hemsida till dessa och ska prova sĂ„na ! Efter att först ha kollat med mina experter ( lĂ€s dagisfröknar ) som tyckte att det var bra handskar till vettiga pengar sĂ„ ska jag bestĂ€lla handskar + innervantar i ull till mina smĂ„ bönor ! Bild & recension kommer sedan 😃! Nu vĂ€ntar jag hem mina större juveler frĂ„n skolan. Julius var sĂ„ orolig att gĂ„ i dag för det har varit tvĂ„ killar frĂ„n en högre Ă„rskurs som har hĂ„llit pĂ„ att jĂ€klas med honom i höstas. Jag tog det dĂ„ med lĂ€rarna som tog det med dessa tvĂ„ herrar. Dagen efterĂ„t kommer Julle hem & slĂ€nger ryggsĂ€cken i hallen , jag sĂ„g direkt att det var nĂ„got. Efter en stund sĂ€ger han att han aldrig mer ska sĂ€ga nĂ„got till mig för det blir bara vĂ€rre ! Jo dĂ„ dessa tvĂ„ killar hade gĂ„tt pĂ„ honom igen nĂ€r han gick frĂ„n gympan. Men morr ! Jag tog det , mot julius'svilja, med lĂ€raren igen! LĂ€raren tyckte att det var jĂ€tte bra för sĂ„nt ska inte ungar komma undan med ! Återigen hade hon och Ă€ven rektorn pratat med dessa grabbar. Förra veckan kom Julle hem och var bekymrade över att dom hade varit dumma med en klasskompis till honom. Men Julius sa att jag behövde inte ringa till skolan för en annan av lĂ€rarna hade kommit och hört det. I gĂ„r var det dags igen ! Julius hade lagt upp en bild pĂ„ instagram förestĂ€llande tvĂ„ fingerboards med texten " vilken Ă€r snyggast ? " sist bland kommentarerna hade en av killarna skrivit " ingen för dom Ă€r lika ful bĂ„da tvĂ„ "  Det vĂ€ckte mamma Björn ! Jag kunde inte lĂ„ta bli att komma med en tydlig markering ! Min kommentar blev dĂ€rför att jag tycker att bĂ„da Ă€r fina ! Har man inget snĂ€llt att sĂ€ga sĂ„ kan man vara tyst eller hur och pojkensnamn ! Förbaskade unge ! Julius var bekymrad nĂ€r jag kom frĂ„n jobbet och sa att det skulle jag inte ha skrivit för nu var han övertygad om att han skulle fĂ„ skit för det i dag ! Sen var han orolig om den hĂ€r pojken skulle skriva nĂ„got dumt Ă„t mig eller sĂ€ga nĂ„got dumt om mig ! Men i wish 😃! Jag tolererar inte att mina barn Ă€r dumma med nĂ„gon eller beter sig illa ! Det Ă€r en gyllene regel : man behandlar andra som man vill bli behandlad sjĂ€lv ! Men jag tolererar inte heller att nĂ„gon annan Ă€r dum med mina barn ! Dessa tvĂ„ har blivit tillsagda flertalet gĂ„nger och det gĂ€ller inte bara en eller tvĂ„ andra barn som dom varit dumma med ! Nu Ă€r mitt tĂ„lamod slut ! DĂ€rför har jag som den besvĂ€rliga mamman jag Ă€r informerat skolan i morse och har sagt att jag OMG vill veta om denna pojke varit pĂ„ Julle i dag ! Julius har sagt att det Ă€r ingen ide att sĂ€ga nĂ„got för dom killarna lyssnar inte pĂ„ nĂ„gon! Jag har svarat Julle att dom ska ge f-n i att jĂ€klas med andra och jag tror visst att lĂ€rarna kommer att ta det sĂ„ lĂ„ngt som dom mĂ„ste ! Annars kommer jag personligen att kontakta deras förĂ€ldrar. Ni hör ju att besvĂ€rliga mamman visar sig igen ! Men jag tycker att det Ă€r Ă„t fanders att tvĂ„ tolvĂ„ringar tycker att man kan skita i vad de vuxna sĂ€ger ! NĂ€r till & med barn som gĂ„r pĂ„ andra skolor har haft problem med dessa tvĂ„ pĂ„ fritiden! Vars Ă€r vĂ€rlden pĂ„ vĂ€g ? Vars tog alla vettiga förĂ€ldrar vĂ€gen ? Jaja hoppas att Jennifer & Julius snart kommer sĂ„ jag fĂ„r höra om deras dag 😊! Om jag kanske mĂ„ste lösa barnvakt en stund och bege mig till skolan i morgon ?! Det gör jag om det behövs ! Jaha jag börjar vĂ€l förbereda middagen dĂ„ - i dag bjuder huset pĂ„ korvstroganoff & ris ! Kanske jag kan locka Judith att Ă€ta lite grann . Tjingeling pĂ„ er ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0