Tisdag och snöslask

Jaha då har vi redan tisdag ! Jag har eftermiddagsskift i dag så jag har hunnit en hel del på morgonen. När flickorna fick sin tid till tandis så hade jag glömt bort att dom stora barnen hade lov i veckan. Men men ...... Kl 8 hade Joline tid & 8.30 var det Judithstur. En av bönorna totalvägrade att öppna munnen och ville inte heller bita i hop så att tandläkaren fick se bettet.Guess who ?! Ja visst Judith så klart. Det gick bra att sätta sig i stolen men sen var det tvärnit! Till slut lirkade Jennifer ,som var snäll & hängde med oss  , med henne och satt med henne i stolen. Tänderna fick då i alla fall räknas. Men bettet vägrade hon visa. Men tandläkaren hade varit med förr och såg det ändå. Vi fick skäll av tandläkaren ....... Joline fick inte i hop sitt bett ordentligt och det berodde på att hon har napp. Vi skulle sluta direkt tyckte dom. Så vad konstigt om hundarna äter upp alla tuttar till natten ?! 😉 Judith använder inte nappen lika mycket och det såg tandis oxå. Så det blir nog lättare att få Judith att avstå från nappen än Jollan . Jaja vi hittar på något. Sen var vi och hälsade på mormor & morfar en sväng. Sen kl 11 så for vi på dagis. Sen järnet hem o fixa lunch åt oss som var hemma. Medans det blev varmt hann jag sortera upp det mesta av tvätten. Så det är bara att sätta in färdiga maskiner. Lite tid sparar man ju. Vi hade ju kalas här i går ;) 
Så här hittade vi Joline & Tulta :) dom hade somnat tillsammans. Gosegummor ! 
Detta fick vi med oss från tandis. Judith valde så klart en rosa tandborste. Jollan brukar variera sig , i dag blev det en vit! Jaja nu ska jag hänga tvätten & sen är det dags för lite jobb ! Jag ska ta friskvård om det funkar och åka på cirkelträning i kväll. Det som inte dödar härdar! Visst var det så ?! Ha en bra tisdag! Tjingeling ;) 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas ni hittar ett sätt med napparna. Hampus gav åt ekorren här på sensommaren.

2013-10-29 @ 21:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0