Torsdag & helg ;)


I dag hade vi ett paket i brevlådan - det var flickornas nya handskar ! Jag är super nöjd! Dom känns helt underbara och för dom dagarna det är extra kallt så har vi beställt en innervante i ull. Jag har hört både ris & ros om dessa vantar. Mest ros :) riset var att barnen hade varit blöt & kall om händerna den där dagen det var så där slaskigt. Klart om barnen blir blöt att dom blir kalla ! Man kan ju inte jämföra handskarna med galonhandskar. Men vi ska prova dom här & jag tror sten hårt på dom ! Jag har beställt dom i från : www.tornedalens.com  ! Prova ni oxå ! Helt okej pris oxå! Två par handskar , två ullvantar och frakt på 40kr blev totalt 520kr. Efter att ha betalat 700kr för två par hestra som Judith frös i så ger jag gladeligen 520kr för dessa. Jag har jobbat fm i dag & nu är vi LEDIGA tills måndagsmorgon! Ljuvligt! :)       Angående napp/tutt historien så gav den här mamman efter när Jollan hade gråtit efter sin tuttu i 2 timmar. Det gjorde ont i mammahjärtat ! Även i pappahjärtat ! Vi diskuterade hur vi hade gjort med de två stora  , Jennifer var över 4 år innan vi fick henne att ge upp tutten. Vi mutade henne ;) hon fick välja något på leksaksaffären mot tutten. Så vi ska vänja av dom och så får dom välja något i utbyte mot napparna nästa gång vi storhandlar! Vi pratar om det redan nu för att dom ska hinna vänja sig vid tanken. Men det undviker den här dåliga mamman att berätta för tandläkaren ;) dessutom är det bara till natten dom får sina nappar. ( måste jag försvara mig lite med .....)       Jaja annars så gör vi inte dess mer i kväll , tvätt & diskmaskinen kör sin vanliga rutt så klart. Julius är på fotbollsträning och innan han åkte så sökte vi hans spårlöst försvunna ryggsäck! Den var helt puts väck! Men däremot hittade jag två av flickornas tröjor som jag sökt i flera veckor. När pappan sen skulle köra Julle till träningen och lyftat på sin jacka som hängt över en stol i köket SÅ hittade vi ryggsäcken! Jaja nu ska jag bli undersökt av doktor Judith så tjingeling på er så länge ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0