Racerhelg !

Som alltid så försvinner dessa lediga helger i racerfart ! I dag är det söndag och vips är helgen förbi ! Jennifer hemläxa i hemkunskap & det var att dom skulle baka något med jäst i 😊, hon är jätte duktig & kämpar med sin skola , gör alltid sina läxor men den här tyckte hon var riktigt rolig! Hon planerade själv vad hon skulle baka & sen skjutsade morfar henne att handla. 
Hon nöjde sig inte med att baka 2 bröd som det stod på receptet utan räknade om det så det blev 8 st. Så det skulle räcka till alla 😉 och dessutom är det undanstoppat i frysen så att pappa som kommer hem i dag får smaka. 
Hon fixade & donade ☺
En deg blev det 😃
Jag behövde inte alls bry mig utan hon grejade på med sitt bak. Jag skulle ge henne ett gott råd om jäsningen men då log hon & undrade när jag hade bakat sist 😳. Jag har faktiskt bakat en hel del när Jennifer & Julius var mindre. Men på senare tid har jag inte tagit mig för det. Förstår egentligen inte varför för jag tycker ju om att baka men nu gör jag det lätt för mig och skyller på tiden 😉
Min duktiga tjej 😘som inte vill bli fotad men hon gick med på det i alla fall. 
Jäsningen 
Resultatet 😃! Jennifer var nöjd & läxan är gjord ! Medans vi andra var upptagna med annat så roade sig Judith & Joline 
Suddig bild men ni ser ju ;) det Judith har på huvudet är egentligen en väska till en liten leksakshund men den fungerade även som hatt 
Lattjo lajbans ☺ när vi sen går in i vardagsrummet så hittar vi Joline så här: 
Det lilla smink som jag hade kvar ( som jag hade stoppat HÖGT upp på toan ) har nu gjort sitt ! Det var bara att stoppa lilla fröken under vattenkran. Kommentaren som kom när jag torkade henne torr och satte på en ren pyjamas var : " orättvist! " nu har det lossnat ordentligt med språket för lillan också. Hon pratar och diskuterar men i lite mildare ton än sin syster. Det kommer nya ord dagligen som vi aldrig har hört förut! Underbart , toppen , orättvist är några av dom. Sen kom det ett "fuck you" en dag 😳. Vars får dom allt i från ? Jaja nu ska jag väcka de större juvelerna och göra gröt. Julius har fotbollskul i dag men det är så trist väder ute ! Spöregn ! På återseende! Tjingeling 😃 

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Halloj vännen! :)
Tack, det blir nog ett lyft i hallen när vi väl är klara där! Betydligt ljusare om inte annat! :)

Vi har samma problem här, det är ett evigt städande och plockande om man skall lyckas hålla hemmet tipp topp!!

Hahahahaha.... ja, men det vore ju nåt!! Bara man skulle veta att man drar hem storvinsten!! ;)

Jag saknar dig också massor!! Och hoppas på att det inte tar allt för länge innan vi kan ses! :)
Bara att hojta till när ni styr bilen ner mot kusten!! Så ska vi se till att träffas och ha lite kramkalas! :)

Hoppas ni haft en toppenhelg! Och vad gott brödet ser ut, mums!! Ha det så bra fina du! Kram till dig!

2013-09-22 @ 14:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0