Snyggaste killen i nya kepsen 😃


I dag fick Julius Ă€ntligen sin efterlĂ€ngtade keps ! TyvĂ€rr var den han hade tittat pĂ„ slut men den hĂ€r gick ocksĂ„ bra 😀 ! Jag fick ett samtal frĂ„n skolan pĂ„ onsdag , det var Kjell-HĂ„kan som frĂ„gade om jag visste var Julius var för det hade varit nĂ„got pĂ„ rasten och Julius hade blivit jĂ€tte arg & stuckit dĂ€rifrĂ„n. Min frĂ„ga var ju vad som hade hĂ€nt om han blev sĂ„ arg! Det visade sig att en annan pojkes nya keps hade blivit lerig och en av flickorna hade skyllt pĂ„ Julle. Han hade blivit förbannad och kallat henne för rövhĂ„l. ( frĂ„ga inte vars allt kommer i frĂ„n för det Ă€r inget uttryck vi anvĂ€nder hĂ€r hemma ) jag förklarade att jag inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt tar honom i försvar MEN att jag förstĂ„r varför han reagerade sĂ„ starkt. Denna tös har beskyllt honom flera gĂ„nger tidigare och sen har det inte stĂ€mt. Jag sa Ă„t lĂ€raren att jag försöker fĂ„ tag i honom och skickar tillbaka honom. Första gĂ„ngen jag ringde pĂ„ hans mobil fick jag inget svar. Andra gĂ„ngen svarade han. Men vad hĂ€nder nĂ€r allt kĂ€nns pest och mamma ringer ?! Allt brast sĂ„ jag hade en grĂ„tande unge i luren och han ville absolut inte tillbaka till skolan för hon skyller alltid pĂ„ mig och sen fĂ„r jag skulden. Hur bra kĂ€nns det att skicka en grĂ„tande unge nĂ„nstans ?! Jag sa att jag förstod honom , att man fĂ„r bli arg men man fĂ„r inte kalla nĂ„gon för rövhĂ„l! Jag sa ocksĂ„ att pojken som Ă€gde kepsen hade kommit in och bekrĂ€ftat att det var inte Julius som gjort det. DĂ€remot hade Julle lyftat upp den och satt den bredvid killen som Ă€gde den. Hela vĂ„rterminen har Julle kĂ€nt att han fĂ„r skulden för allt - Ă€ven det han inte gjort sĂ„ det var klart att det blev för mycket! Till slut bad jag honom att fĂ„ prata med nĂ„n lĂ€rare. Till slut fick jag prata med Anette som har haft Jennifer tidigare. PĂ„ em ringde Berit , en helt underbar kvinna som ocksĂ„ har haft Jennifer tidigare. Julius eget betyg pĂ„ Berit Ă€r att henne kan man prata med för hon tycker om barn ! Dagen hade gĂ„tt bra och han hade fĂ„tt beröm för att han kom tillbaka & nu var det utrett! LĂ€rarna hade Ă€ven pratat med tösen att man inte kan beskylla nĂ„gon nĂ€r man inte vet ! PĂ„ kvĂ€llen skojade jag med Julle & sa att pĂ„ mitt nĂ€sta lönesamtal kan jag ju kalla chefen för rövhĂ„l sĂ„ behöver jag inte bekymra mig för jobbet nĂ„ mer ! Han tittade pĂ„ mig och skakade pĂ„ huvudet. Skönt att det verkar vara lugnare i skolan och att han har förtroende för lĂ€rarna ! Ja nĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r inne pĂ„ skolvĂ€rlden sĂ„ kan jag ju berĂ€tta att jag fick hem Jennifer i dag , hon var bĂ„de ledsen & arg! Hennes klass har haft musikprov i veckan. Hon har pluggat till detta prov! Men nu hade det tydligen kommit fram att nĂ„gon/nĂ„gra elever hade fuskat sĂ„ nu var det ( hennes ord ) kollektiv bestraffning och HELA klassen fick omprov ! Jennifer var orolig över att hon skrivit fel Ă„rtal pĂ„ nĂ€r de stora kompositörerna har levt m.m. Sen tror jag att hon sĂ€kert har fixat det men det var nog kĂ€nslan av att bli utpekad som en fuskare som kĂ€ndes mest ! Vi har sen fĂ„tt mail under kvĂ€llen av mentorerna i hennes klass att dom skulle prata med musiklĂ€raren och Ă„terkomma . Judith & Joline verkar ha haft en bra dag pĂ„ dagis 😃. Vi har Ă€tit laxgryta och potatis till middag & det funkar alltid 😊! Sen var det badet för brudarna , jag tĂ€nkte vara effektiv och röja diskbĂ€nken medans dom badade !Jojo - det slutade att jag fick fiska upp min sminknecesĂ€r och de fĂ„ sminksakerna jag hade ur badvattnet ! NĂ„gra saker gĂ„r nog att rĂ€dda men inte allt ! Judith ropade i frĂ„n badrummet : mamma ! Joline rör nĂ„nting! NĂ€r Joline sa tyst Ă„t Judith skyndade jag mig in men to late 😞. Jaja tur att jag inte sminkar mig sĂ„ ofta ! Nu vet ni vad vi sysslar med en dag som denna ;) tjingeling pĂ„ er ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0