7 april


Grattis våran lilleman som fyller 12 år i dag ! Födelsedagsbarnet har gått till skolan. Han har fått en liten present här på morgonen men den tog han med sig . Det var en högtalare till telefon i form av en groda. 
Jag började skriva ett inlägg i går men fick avbryta och vara med en liten tös som inte mådde bra. 

Vi har klarat oss ganska bra från förkylningar men nu hittade dom hit. Judith har haft nästan 40 i feber , låter tät i bröstet och nästan ingen röst. Det började i går på dan och jag tänkte att det ger sig ...... Men det blev bara värre så jag fick ringa till mitt jobb & säga att jag blir hemma med vab. Trist eftersom det känns i börsen men vad ska man göra ?! Barnen går ju alltid först. Sen har vi inte alls varit tvungen att ta vab för dom har hållit sig relativt friska . Annat var det med Jennifer i samma ålder - hon var sjuk jämt. Hon hann bara bli frisk så var det klippt igen. Hon var vad man kallar ett öronbarn . När hon var 6 år gammal så blev hon opererad ( dom punkterade trumhinnor , tog bort halsmandlar och en stor polyp bakom näsan ) så nu är hon nästan aldrig sjuk. 

Jaha helgen bara försvann i rasande fart! Jag var så trött på fredagskväll så jag somnade tidigt i soffan . Så på lördag hittade jag lite nya krafter och bokade tvättstugan . Min glada humör växte i takt med högen av rena kläder. Jag hade världens tvätthög och jag fick kämpa på rätt bra men nu är den borta . För en dag eller så 😃. På lördagen så städade vi sovrummet lite ordentligare och när jag hade fått undan övrig tvätt så passade jag på att tvätta täcken , kuddar och sängkläder . Det var så ljuvligt att lägga sig i går kväll . Fast jag har inte sovit så bra för jag har haft en liten kamin som har hostat och kraxat brevid mig. Få se om nån törs komma och fika i dag , annars får vi ta det en annan dag. 

Efter tvättstugan så for vi till mormor och morfar en sväng : 

Joline 😃

Judith 😃 
Snön har sjunkit i hop rätt mycket på bara några dagar. Hoppas nu att barnen kryar på sig fort så vi hinner njuta av våren ! Vi har lite karameller att suga på nu under våren. Jag har sökt semester nu till helgen så jag är ledig 3 helger på raken! Vilket lyx när man är van att jobba varannan ! 

Hoppsan! Kom just på att barnens tider till sommaren måste vara inne i veckan. Det måste jag kolla upp. Vi har inte hört något om våra semestrar men jag får väl utgå i från att jag har semester andra perioden. 
Jaja nu ska jag köra ett race med dammsugaren . På återseende. Tjingeling . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0