Lite uppdatering

Först en bild på vårat bak till baklotteriet :

Det fixade vi i början av förra veckan. Det kändes dock lite surt att när man äntligen bakar så är det för att skicka i väg allt. 
Vi har hunnit vara ute och ta en prommis i fin vädret :

Hela gänget var med ;) men Jennifer & hundarna gick ganska långt före oss. 

Äntligen kändes det som vår !! 
Vi hade planer att fara till stugan på skärtorsdag men ni vet .... I bland blir det inte alls som man har planerat . Så vi har varit hemma. Pappa/morfar har varit inlagd på lasarettet så på långfredagen så fick han besök av två påskkärringar med varsin godiskorg: 

Det är förklädena och hucklorna från förra året ;) återanvändning är toppen! 

Morfar blev jätte glad. Flickorna var lika glad och bjöd honom gladeligen på godis. Joline skalade av foliet på alla chokladkycklingar och gav honom. 
På lördagen såg det ut att vara kanon väder så vi klädde på oss och packade bilen , sen for vi ut och grillade . Det blåste på ordentligt! 


Vi åt lunch ute :) kebab i pitabröd med grönsaker. Mamman hade dock glömt att ta med dressingen men det fick lov att gå bra utan. 

Joline, Jennifer & Tulta väntar på mat. 


Märta var också med så klart. Hela familjen hade skogsutflykt . 

Galonbyxorna över överdragsbrallorna och vårjacka under funkade toppen 👍. 


De två små juvelerna var hur nöjda som helst och besvärades inte alls av att det blåste. 

Grilla korv är ju ett måste! 

Jennifer tyckte att röken var jobbig. Men nu var det ju kaffepannan jag skulle visa ;) godaste kaffet dricker man i skogen ! 

På lördagen så fick morfar komma hem från lasarettet så då blev det en snabb vändning och vi for till stugan . Jag hade ju planerat äggjakt med rim men det var så sent när vi väl kom fram så då fick dom bara sina påskägg. 

Det var nöjda barn :) sen kom vi hem i går på eftermiddagen. Så då var vi till mormor & morfar och fikade. Flickorna hade sovit i bilen hem - helt fel tid så dom var gode pigga i går kväll. Mamman som skulle upp och jobba fm var inte riktigt lika pigg ;) sen har jag jobbat fm i dag. Så nån timme storhelg hann jag få i hop. Alltid trevligt när lönen kommer! Sen har jag hunnit vara häxan surtant också i dag ! Inte så ofta men det händer! Men kan man bli mer än lovligt galen när ens unge ringer på jobbet och är ledsen. Ja jag vet : 

Jag brukar försöka låta barnen inse själv om det är nån kompis som inte är snäll eller beter sig illa . Men nu for faktiskt alla proppar ! Om min unge beter sig illa eller sätter nån annan i en otrevlig situation så är det tamefanken bara att be om ursäkt. Men det är så vi gör för jag tror inte att man tjänar på att låta barn vara dum med nån annan. Barn är barn och det kan hända av ren tanklöshet , då är det väl bra om det finns en förälder som påpekar det. Sen att min unge fick sig en oförtjänt skrapa av en annan mamma -det ska jag nog prata med den mamman om när jag ser henne. Så - nu vet ni varför jag har varit häxan surtant. Mina barn vet vilka krav vi ställer på dom hemifrån och jag har gjort klart för dom att man behöver inte alls vara med kompisar som gång på gång beter sig illa. Man behandlar andra som man vill bli behandlad själv. Jaja nu ska jag ta kväll. Det är jobb, dagis och skola i morgon . Jag tycker att det är ganska skönt för då blir det lite ordning på tiderna för de två större juvelerna :) Judith & Joline ska på dagis och har pratat oavbrutet hela kvällen om Inga-Lill , Britt & Ann Sofi ;) på återseende! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0