Torsdag 2 januari ;)

Usch man blir helt dagavild med alla helgdagar ! ;) det var en lång fundering på morgonen vad det egentligen var för dag ;) i dag är min enda lediga dag innan jobbarhelgen. Vi har sovit till nästan kl 9 , mormor & morfar hade varit  ute och gjort ärenden så dom kom förbi på kaffe. Sen åt vi lite lunch ;) blandade prinskorv , köttbullar och pasta ! Nu blir det inte nå prinskorv i detta hus förrän det är december igen :) sen drog vi i väg på äventyr : 
Vi har länge tänkt hit men nu gjorde vi slag i saken! Tog ut årskort för hela familjen med tanken att vi ska försöka ta oss hit lite oftare! 
Glada juveler på badhustrappan ! Jag fotade ingenting medans vi badade - hade fullt upp med att hjälpas åt att kolla brudarna :) Joline var helt sjövild och skulle hoppa i från kanten i stora bassängen! Att kunna simma var tydligen inte så viktigt ! Det kändes dock kallt i bassängerna , Judith frös så att hon började bli blå om läpparna. Vi gick upp och in i bastun . Först ville Judith inte basta men sen fick jag knappt ut henne :) direkt jag frågade om hon var klar så sa hon bestämt nej! Jennifer & Joline hann duscha av sig innan vi kom ut från bastun. 
Brudarna håller på att klä sig efter badet. Vi har satt inpackning i håret och haft i bastun så det var betydligt lättare att kamma i genom flickornas hår efteråt. Dessutom var det ju spännande att sitta under hårtorken ;) när Joline hade klätt sig så skrek hon högt " nån har tagit allt mitt smink!" Det var några yngre tjejer där som började titta på oss och se lite oroliga ut. Till slut så säger Jennifer åt henne :" Joline sluta ! Du har ju inte ens nå smink!" Då tittar hon förvånat på sin stora syster och vräker ur sig ett häpet " Nähä ?! " det var ju Joline som förstörde mitt smink kommer ni i håg ?! Hon tog det i omgångar tills allt var ett minne blott! Nu har jag köpt lite då & då nytt , när jag var in på Lindex i julas så köpte jag en ny necessär att ha det i :) plockade in det lilla smink jag hade i necessären och gömde undan den. Efter en stund kommer Joline och frågar " vart har du satt den ? "  Oj oj vilken tonårstid som väntar om hon fortsätter vara lika betuttad i smink då som vad hon är nu ;) ! Jaja nu ska vi äta en sen middag med pastasås av kyckling och spagetti & sallad! Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så tråkigt när det är så kallt när man ska bada. hampe fryser efter en 10min-15min.

2014-01-07 @ 23:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0