Dags för uppdatering

Men hej ! Det var ett tag sen ! Men nu tar jag mig tid att sätta mig ner & göra en uppdatering. Begravningen har varit och det gick bra. Det hade dock regnat så mycket att dom ringde på morgonen innan begravningen och ville att vi skulle ta farväl i kyrkan i stället för vid graven. Anledningen var att kanterna riskerade att rasa när det var blött och lerigt i marken. Så vi tog avsked i kyrkan . Det gick också bra. Flickorna skötte sig jätte bra. Judith tittade på mig och undrade om jag var ledsen och accepterade sen snabbt att vi alla var ledsna. När vi hade varit fram till kistan och tagit avsked , så gick vi och satte oss igen. Då blev det en kö av folk som också ville ta farväl - då tittar Joline på mig och frågar varför dom står i kö. Jag svarade att dom ville säga hej då åt morfar. Då undrade ungen :
"Men vars är moffa då??"
Jag svarade att han var där framme i kistan. Svaret blev:
" Är morfar i skattkistan?" 
Allt gick bra & vi hade en sån fin präst som hade fångat upp hurdan pappa varit som person. Det var en fin begravning och ett värdigt avslut. 

Den här bilden stod på kistan. Pappa uppe i fjälls för några år sen . Han älskade att vara ute i naturen. 

Det här hjärtat skickade barnen till morfar med texten " vi ses i Nangijala !". 
Sen hade vi fika i församlingsgården. Flickorna var jätte snälla . Det var en jätte jobbig dag men jag tror ändå att deras närvaro lättade upp det lite. Jag har ett fint kort på alla fyra men det har jag i kameran så det får ni se när jag ids kolla hur jag får över bilderna till skruttdatorn. Jag har faktiskt köpt mig en ny kamera :

Fick bra hjälp av Bosse på jobbet som är duktig på det där med kameror och fotografering. Så tack för hjälpen Bosse ! 
I dag har vi varit ner till mormor & firat henne för hon fyller 70 år i dag ! 

Hipp hipp hurra bästa mamma/mormor och svärmor !! Vi var och hjälpte henne att göra smörgåstårtor i går :

Dom blev goda ! Det är alldeles för sällan man ids göra sånt! 
Jaja nu vet ni att vi lever i alla fall 😉 det kan nog hända att jag slänger in något inlägg med lite bilder sen 😃 vill inte plåga er med ett jätte långt inlägg. Ha det gott så länge ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0