Hett hett hett


Vi har återigen en dag med temperaturer som börjar likna utomlands. Över en vecka har denna värme hållit i sig , nu känns det så kvavt ute så vi håller oss inne. Vi har dock varit ute på fm :

Joline 

Judith 

Vi monterade snabbt i hop tjejernas egna utemöbler . Lyckan var total över att få dricka saft vid eget bord. 
Värmen tog ganska fort musten ur mitt gäng så vi gick in & åt lunch, sen slappade vi i soffan till wife swap - det tycker jag är ganska underhållande när familjens fruar byter plats i två veckor. 
Sonen var ganska rastlös så det vände jag snabbt till en fördel :) han har varit svår på att få och träna gångertabellerna så ...... Vi tillverkade små kort med alla tal på så att han kan träna dom på ett smidigt sätt. Sen lovade supermamman ( alla knep är bra utom dom dåliga ) en hundring till semestern om han kan dom som rinnande vatten ! Så han har tränat flitigt och kommit fram till att det är 4-5 tal han inte är säker på men är fast besluten att träna varje dag fram tills vi far på semester ! Sen har den rare pojken roat sina småsystrar och låtit dom rita inne på hans dator:

Jollan är väldigt koncentrerad och detta konstverk blev det : 

Judith fick prova efteråt

Det tyckte hon var jätte roligt! 

Mycket färger skulle det vara. 

Jag bokade tvättstugan i söndags och fick bort så gott som hela tvätthögen ! Det var underbart ! I måndags så badade jag töserna efter att ha sett Judiths hår. Tösen är väldigt håröm och det brukar vara livat värre när vi ska borsta håret. Nu hade hon dessutom somnat med blött hår så hon såg ut ungefär som att hon hade dreadlocks hela håret 😳. Joline är det aldrig några bekymmer att få borsta fast hon har lockigt hår. Judiths hår var en match som hette duga - allt balsam var dessutom slut så jag hittade min dyra inpackning från frissan så den använde vi. Det tog 45 minuter att reda ut i alla fall men vi satt i soffan framför teven så det gick bra till slut! Det står balsam högst upp på handlingslistan ;) 
Tjaha nu ska jag göra lite middag i hettan. På återseende ! Tjingeling . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0