Sommaren verkar ha anlänt ☀️


Det är varmt ! Klockan är bara nio och vi har över 20 grader ! Sommaren verkar äntligen ha hittat hit !! Jag jobbar tre skift till och sen har jag semester ! Åh vad ljuvligt ! Nästa vecka börjar gänget som har haft semester jobba och vi som jobbat första perioden går på semester! I år har vi haft jätte bra vikarier ! Dom är guld värda!! Förra året var det inte riktigt lika bra så vi var lite oroliga inför sommaren hur det skulle bli .... Men vi verkar ha fått guldkornen i år så det var skönt . 
Här händer det som vanligt en hel del !
Jag & mamma har varit på bilbingo i söndags, vi kom hem tre timmar senare med 3200kr i vinst som vi delade - så 1600kr var. Det var roligt!! Vi fick tuta tre (!) gånger ! Det har aldrig hänt tidigare ! Det satt en äldre herre i bilen brevid och tredje gången vi tutade så såg han minst sagt surmulen ut ! Jag hade börjat tycka att bilbingo var ganska tråkigt när man vann så sällan ...... Nu känns det jätte roligt igen 😉 så jag far nog snart igen . 

I går kom jag hem på morgonen och hade gjort min natthelg för den här gången. Vi inväntade Anna & Ellen som ska vara hos oss några dagar och som Judith & Joline väntade ! Det var de enda dom pratade om ända tills dom kom ! Det är så härligt med människor som ger energi ! I går när vi hade ätit middag så packade vi oss i väg till Sandviken ! 

Solen sken och det var sommar på riktigt ..... Även med alla knott ! Det var fruktansvärt mycket knott , man såg riktigt hur mycket som var runt en. Stundtals var man alldeles svart på armar & ben! 

Barnen var mest i vattnet och besvärades inte så mycket av knotten. Judith & Joline var väldigt tuffa , dom gick i vattnet på en gång! Joline rusade ut och hade inte alls förstånd att vara försiktig ! Judith tog det då lite lugnare i alla fall. 

Jag har andra kort i kameran som ni ska få se senare men det var ganska svårt att fota mot solen . 


Vi stannade inte så länge för det gick inte att vara där i knottparadiset! Så vi for på stan & tog oss den obligatoriska mjuk glassen : 


Julius ville inte vara med på nån bild. Jennifer & Julius ville ha varsin milkshake i stället . 

Här kommer det en bild från förra årets semester : 

Joline på altanen i Junsele . Vi har nyligen tittat korten därifrån så nu längtar barnen tills i slutet av juli när vi har bokat en stuga i Lycksele . Det ska bli så mysigt ! Vi ska gå på djurparken och leka i lyckolandet. Sen har campingen ett stort badland så det ska vi oxå prova. Vi har varit i Lycksele för några år sen , Julius hade just fyllt tre år , och då var det ganska tråkigt väder ! Så då var vi aldrig på badet men nu håller vi tummarna att vi får fint väder så att vi kan bada en dag. Sist vi var där så skulle vi åka ett litet tåg som hade guideturer runt på djurparken - vi skulle ta det efter lunchen. När vi kom efter lunchen så hängde det en skylt TRASIG ! Så det minns Jennifer fortfarande hur besviken hon blev så nu ska vi åka tåg direkt vi ser det !! Jaja nu ska jag ta en kopp kaffe innan diskmaskinen ska tömmas för att senare fyllas igen ! Tjingeling på er ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0