Så var det torsdag !

Men det blir ingen ärtsoppa här i dag ;) hade jag haft hemma gula ärtor & fläsk hade jag nog fixat i hop en men men .... Det kommer fler torsdagar ! Jennifer älskar ärtsoppa och har alltid gjort ! Hon kan äta två portioner soppa och lite mindre plättar medans Julius äter mer plättar ;) Judith & Joline äter av både och :) fast våra barn äter det mesta och har alltid gjort :) det är skönt ! Man hör om vissa barnfamiljer som har det besvärligt med att barnen äter inte allt. Nu sista året har våran äldsta börjat säga att hon inte vill ha blodpalt & blodpudding ?! Men hon äter ändå. 


Våran kvällspromenad i går kväll blev 4 km! Det var underbart ute men väldigt halt på endel ställen . I kväll ska vi gå en lite annan runda , jag tycker att det är jätte roligt att kunna mäta sträckan. För i bland tror man att man har gått längre än vad man egentligen gjort :) 

Morgonen här har varit full av stök & bök med de små. Det är en sån dag i dag ! Dom bråkar & gnabbas. Jag har haft Joline , som är förkyld , bakom mig när jag har plockat till & kört i gång både disk och tvättmaskinen. Det är verkligen never ending story ;)  Judith retas och Joline är inte upplagd för det. Syskonkärlek på hög nivå 😃! 

I dag snöar det här ! Men vi har haft ovanligt milt mars-väder. Jag kan känna lite avundsjuka för en sekund när jag ser att nere kring Stockholm har dom barmark & vårens första blommor tittar fram! MEN jag älskar våran vår - att kunna sitta i solskenet på isen och pimpla! Så det ser jag fram emot ! Så vårblommorna får vänta lite ! Alla årstider har sin charm :) nu under våren har jag sökt lite semester för att vi ska hinna mysa på ute ! Sen har vi ju födelsedagar i april som ska firas så klart :) jag hade ju tittat fel på schemat så det var nu i veckan jag insåg att jag jobbade helgen när Crille fyller 40 år. Dessutom hade två av mina kollegor redan sökt och fått beviljad semester så det såg mörkt ut ! Vad irriterad jag blev på mig själv ! Men då hjälpte bästa Johanna till 😃 och tog min natthelg eftersom våran Anna ville hellre jobba dag så få löste det sig ! Det var guld värt ! Tusen tack tjejer! Det ska jag komma i håg när ni behöver hjälp ! Så det löste sig ! När jag ändå var i gång och sökte semester så sökte jag även Valborg så vi blir långledig ( tisdag - söndag ) 😄 ! Härligt !! Helst ska det ju vara fint väder också men det återstår att se ! Jaja nu ska jag roa mina två bråkstakar en stund ! Ha det gott ! På återseende! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0