Skillnader 😉

Judith & Joline fick varsin kortlek av farmor i helgen , 


Joline spred ut sina kort runt bordet. 

Medans Judith lade ut dom i en rad med orden " sĂ„ hĂ€r gör morfar !" 
Oftast Ă€r det sĂ„ att det Ă€r Judith som vill ha ordning och reda & Joline hon stökar pĂ„ 😃 ! Judith Ă€r sĂ„ noga att klĂ€derna ska vara rena och torra medans Joline struntar fullkomligt i om hon Ă€r jĂ€tte blöt eller smutsig ! I bĂ€sta fall brukar hon klĂ€ av sig men Ă€r inte lika noga med att klĂ€ pĂ„ sig igen 😉. Ja Ă€lskade trollungar! Vi har haft tidiga mornar hela veckan hittills men i morgon Ă€r vi Ă€ntligen lediga! Min enda lediga dag inför helgen sĂ„ jag tĂ€nkte dona pĂ„ lite hĂ€r. Vi fick sms i dag att Jennifers nya glasögon hade kommit sĂ„ dom ska vi hĂ€mta ut! 

Vad skönt för vĂ„ran tös! Vi var i fredags och gjorde synkoll samt bestĂ€mde bĂ„gar. Hennes syn har legat pĂ„ -3 pĂ„ bĂ„da ögonen. Hon har klagat pĂ„ att hon ser dĂ„ligt och ofta har huvudvĂ€rk - det tror jag det! Hennes syn hade försĂ€mrats till -4.5 & -5 ! Lilla hjĂ€rtat! Vi var alltsĂ„ dit i fredags och dom sa att det tar ca 10 arbetsdagar tills dom kommer men redan i dag kom dom ?! Snabbt jobbat mĂ„ jag sĂ€ga! 

Ja annars har det varit mycket just nu. NĂ„gon som stĂ„r mig vĂ€ldigt nĂ€ra mĂ„r inte alls bra och det kĂ€nns bedrövligt! Man stĂ„r brevid helt maktlös och det Ă€r en fruktansvĂ€rd kĂ€nsla ! Jag finns dĂ€r & gör allt jag kan men det kĂ€nns inte som att det Ă€r till nĂ„gon hjĂ€lp. Fy bubblan för sjukdomar! Var rĂ€dd om era nĂ€ra & kĂ€ra !  LĂ€gg energin pĂ„ det som Ă€r viktigt! Hur folk beter sig eller vĂ€ljer att behandla folk Ă€r deras sak och inte min! Jag kan bara pĂ„verka mina egna val ingen annans. Just nu har jag ingen ork för energitjuvar sĂ„ det fĂ„r vara. 

Jag njuter av att vara mitt i livet och fortfarande kunna berĂ€tta för de mina hur mycket dom betyder och att jag Ă€lskar dom till mĂ„nen och tillbaka! Nu ska vi se familjen annorlunda pĂ„ kanalboxen och mysa en stund. Kram pĂ„ er ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0