Tänkvärt eller hur ?


Jag tror på detta fullt & fast! Jag tror inte på att barn mår bra av att få göra som dom vill eller bete sig hur som helst! Sorry kids ! Ni är fast med tigermamman ! Jag skäller när ni gör fel , stöttar er alltid och älskar er oändligt! Jag kan känna i bland att vissa människor skulle nog inte ha skaffat barn alls. Man pratar om egentid , suckar över att ha sina barn och allt verkar vara allmänt jobbigt ?! Jo man kanske behöver egentid , jag kan fara förbi och ta en kopp kaffe med en kompis om jag känner att jag behöver andas en stund men mina lediga dagar vill jag vara med mina barn. Det gör mig glad ! Jag jobbar heltid för att jag känner att rent ekonomiskt skulle vi inte fixa det annars. Jag jobbar heltid och det gör även maken för att vi ska ha det bra och kunna hitta på roliga saker med barnen när vi är lediga. Alla prioriterar olika men man bör nog komma i håg att barnen är bara små en gång. Det kommer en tid när barnen är stora och har flyttat hemifrån. 
I dag har jag varit och brytt mig igen 😉 kunde inte låta bli och tycker att det är mitt ansvar som vuxen att markera om barn beter sig dumt! Min egen unge fick sig också en markering. Det var på fb som en klasskompis till sonen hade skrivit en status , statusen var helt okej inget dumt alls men kommentarerna när en grabb som är året äldre hade börjat kalla dom som gillat för gay och sen börjat skriva väldigt olämpliga kommentarer om detta. Min egen son hade skrivit åt den killen att han var dum i huvudet. Jag sa åt Julle att man bryr sig inte och man kommenterar inte dumt tillbaka. Skrev sedan åt båda grabbarna att har man inget snällt att säga så är man tyst. Sen vet jag att min dom har kommit hem ett antal gånger senaste tiden och varit ledsen på grund av att några kallat honom glasögonorm. Däribland denna kille. Så hälsningen blev kort och gott från mamma glasögonorm. Denna vecka är det sportlov! Tack & lov! Men fortsätter det nästa vecka så kommer jag att ta det med föräldrarna. Tror inte att föräldrar , åtminstone inte dom som är vettiga , tolererar att barnen beter dig illa. 
Jaja nu ska jag plocka disken i diskmaskinen och sen ska vi fara & vinka av morfar som åker till Umeå i dag med tåget. Sen väntar ett eftermiddagsskift innan min lediga dag! Tjingeling på er ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0