Badhuset så här en söndag !

Men hej på er ! 
Jag har ledig helg & i vanlig ordning så smäller det bara till och det är söndagskväll 😉. I dag har vi varit på badhuset. Härligt att ta sig i väg att göra nånting. Helst hade vi haft pappan oxå med men han har jobbat helgen. 

I dag var det stängt i Gällivare så det blev att åka upp till Malmberget . 
Det var mycket folk i både duschrum och bassäng. Judith var ganska tuff i bassängen tills hon hängde på en större badleksak och den snurrade. Hon trillade under vattnet och fick en kallsup. Sen var hon lite mer försiktig. 

Här höll vi på att klä oss. Joline påstod bestämt att hon var färdigklädd ! Det tog sin lilla tid att bli färdiga så Julius var måttligt less att vänta när vi var klara! 

I går var Jennifer på vift till Luleå med umd ( ungdomar mot droger ) och shoppade innan dom såg hockey. Hon kom hem vid halv ett i natt. Hon hade köpt en present till sin mamma :

Älskade unge ❤️. 
Hon har varit tidigare i veckan på prova på dag på gymnasieskolan hon funderade på söka in på. Pappa for med henne. Därifrån kom hon hem alldeles lyrisk och är nu övertygad att det är där hon vill gå. 30 mil hemifrån 😳. Mammahjärtat gråter men samtidigt vet jag att hon fixar det galant ! En vän sa till mig att har barnen starka rötter så vågar dom prova sin vingar. Så jag får nog förlika mig med det faktum att hon far och pluggar på annan ort från nästa år. Skolan hon tänker välja in på verkar jätte bra och eftersom det är djur hon vill jobba med så tror jag att det passar henne som handen i handsken! 

Tidigare under veckan när jag var ledig så var dagis bjudna på teater så jag for dit med brudarna! 

Här är vi och inväntar att dagiskompisarma ska komma innan vi går in. Jag hade sett fram emot min lediga dag och tänkte inte kliva utanför dörren ...... Men då påminde personalen mig om att det var teater och det är inte så ofta . Så klart att vi for. Men Judith vägrade till att börja med hon ville vara hemma med mamma. Lilla hjärtat! Det var en rolig teater i alla fall 😉


Så det var trevligt ! 

Jaha nu ska här göras middag och sen är det dags att köra sonen på träning innan jag & Jennifer far i väg på lite äventyr! På återseende ! Tjingeling så länge ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0