God morgon fredag !

Här har veckan rasat i väg. Jag har varit ledig onsdag & torsdag. Onsdagen poade vi mest på hemma och bara var. Men i går hade vi fullt upp 😉 . En arbetskompis som har flyttat till Västerås ringde så det var roligt! Alltid roligt när folk hör av sig. Hoppas att ni har det bra där nere Diane !! 😘
Sen for jag & tjejerna på Ica - Joline hade solglasögonen på sig . Det var -12 grader ute men hon skulle ha dom . På Ica handlade vi frukt , pepparkakor och julmust. Sen for vi och hälsade på i sonensklass. Jag hade pratat med läraren innan så att det var okej. Dom har så lång skoldag med bara teoretiska ämnen på torsdagar så jag tänkte att lite uppmuntring passar bra. Flickorna var eld & lågor att få fara till skolan och se hur de större barnen har det 😉. 
När vi kom in så hade dom no med att koppla lampor från ett batteri. Det var serie och paralellkopplingar. Dom var jätte duktiga !! Vi stod högt på gillalistorna när dom insåg att vi hade med oss lite fika 😉. 

En dålig bild men det är i korridoren i skolan. Stora syster ramlade oxå in mot slutet och ville få skjuts hem. Hon hade så eländigt i sin höft. ?! Hon har nyss ätit en pencelinkur. Hennes handleder har ju spökat i månader men blev lite bättre efter pencelinkuren. Nu har hon bara ont när hon anstränger sig. Jennifer är inte nån unge som klagar i tid & otid så man blir ju lite orolig. Vi har varit i parti & minut till vårdcentralen men inga prover visar nåt ! Jaja men på tisdag har hon tid till arbetsterapeuten för koll av handlederna så då får hon ta upp det. 

Sen for vi tillbaka på Ica & handlade lite hem. Eller lite & lite ...... En familj på sex personer handlar aldrig lite 😃. Barnen fick välja middag & tadaaa ........ 
Det blev kycklingnudlar ! Mina ungar är helt galna i nudlar !! Dom åt som om dom inte har sett mat på minst 2 veckor.  
Sen åt dom en hel del frukt! Clementinerna är ju så goda nu innan jul. 
Vi hann ju även vara & fixa varsin julklapp åt de två små 👍 , dom kommer att få längdskidor, pjäxor & stavar. Så vi ska ha det underbart till våren när vi tar oss en skidtur i vårsolen ! Jag måste bara slå en koll så att de två större har utrustning så dom klarar sig. Det är inget roligt att åka om något strular. 
I dag ska jag beta av min tvätthög det jag hinner. Sen ska jag umgås med familjen innan det är dags för helgjobb. 
Flickorna är jätte mycket för att pussla. Joline satt och pusslade i går en stund. När hon blev less så bankade hon helt sonika fast bitarna där hon tyckte att dom skulle vara. 😃 så henne får man hjälpa lite medans Judith är helt fenomenal på att se vilka bitar som ska vars . 
Julius har gjort ett fågelhus på träslöjden som han ska ge åt farmor & farfar:

Älskade unge ❤️. 
Tyvärr hann en av lillasystrarna med konststycket att bryta lös ett räcke så den ska vi sätta fast igen. 
Nu ska jag ta en kopp kaffe och köra ett litet städ & tvättrace. På återseende. Tjingeling .  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0