MĂ„ndag 3 november

Men hej 😃 . Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade.... Har minsann tĂ€nkt flera gĂ„nger men orken och tiden fanns inte riktigt. Bönorna har varit jĂ€tte förkylda. Sen Ă„kte de andra oxĂ„. Jag har klarat mig Ă€nda tills i gĂ„r. I dag skulle jag ha jobbat fm men vabbar med Jollan . Den lilla tösen har sĂ„n hemsk hosta Ă€nnu. Hon hostar tills hon spyr . SĂ„ dĂ„ tar vi tvĂ„ dagar extra hemma . I dag ska vi ta det lugnt och mysa under filten i soffan 😉. Jaja tvĂ€tten mĂ„ste ju tas i tu med hur som helst. 

Förutom att ha varit sjuka sĂ„ har vi hunnit en del annat oxĂ„. 

Vi uppvaktade vĂ„ran Ă€ldsta tös som fyllde 15 Ă„r i tisdags. Vi firade henne pĂ„ mĂ„ndagen nĂ€r jag hade vakat av och var hemma hela dagen. 

Vi gjorde smörgĂ„stĂ„rta som Jennifer garnerade pĂ„ egen hand 😃

Sen fixade mamma en extra för att det blev för mycket fyllning kvar. Som vanligt ! Jag har alltid en oro att det inte ska rĂ€cka sĂ„ det brukar sluta med att det blir för mycket 😃. Men pĂ„ tisdagen hade vi möte /handledning pĂ„ jobbet sĂ„ jag tog med det som var över dit och bjöd . Det blev uppskattat ! 

Detta var en av pigans presenter. Hon Ă€lskar ju svart och grönt sĂ„ det blev en uppskattad present. Förutom det fick hon pengar, smycken ( ett halsband och tvĂ„ par öronhĂ€ngen ) , ett smyckesskrin , en fotoskrivare och en klocka. Hon Ă€lskar ju att fota sĂ„ det passade bra. Vi har pratat om att vi ska anmĂ€la oss till en fotokurs. Ska hĂ„lla utkik nĂ€r det kommer nĂ„got som verkar intressant 😉. 




Är ganska dĂ„lig pĂ„ att fira det hĂ€r med halloween ..... Det var ju inte sĂ„ vanligt nĂ€r jag vĂ€xte upp. Det har ju kommit pĂ„ senare Ă„r. SĂ„ denna pumpa Ă€r nog det enda vi har till halloween men det blev godkĂ€nt av ungarna. Jag Ă€r inte sĂ„ mycket för att ungarna ska gĂ„ runt och tigga .... Jo jag kanske Ă€r trĂ„kig men jag hade tĂ€nkt att de smĂ„ fick klĂ€ ut sig och gĂ„ till dom vi kĂ€nner och bjuda pĂ„ lite godis i stĂ€llet. Men nĂ€r dom inte var riktigt friska sĂ„ blev det inte som vi tĂ€nkt. Vi hade köpt hem godis 😃 sĂ„ vi bjöd Ă„t dom som knackade pĂ„ och frĂ„gade bus eller godis. Joline var mycket fundersam varför dom ville ha hennes godis 😳 sĂ„ nĂ€r hon hann först till dörren sĂ„ gav hon dom varsin och sen var det bra med det ! 
PĂ„ lördagen sĂ„ hade Julius innebandyturnering i Haparanda med sitt lag sĂ„ vi fixade matsĂ€ck med smörgĂ„sar, drickyoghurtar , frukt och smoothie kvĂ€llen före. SĂ„ lördagsmorgon klev vi upp klockan fem . Julius var lite orolig att vi skulle försova oss sĂ„ han hade bestĂ€llt telefonvĂ€ckning av farfar som ringde punktligt klockan fem. Klockan sex for laget med buss frĂ„n Malmberget . Sen skulle dom komma hem ca halv nio pĂ„ kvĂ€llen men det hade hĂ€nt en bilolycka utanför Kalix sĂ„ dom fastnade i bilkö och blev över en timme försenade . Det var en personbil & en lastbil som hade frontalkrockat - föraren i personbilen omkom. Usch bubblan ! Julius berĂ€ttade det nĂ€r dom kom hem. Han tyckte nog att det var otĂ€ckt . Han nekade i sten att han var trött. Efter en stund blev det tyst pĂ„ kökssoffan och dĂ„ hade han somnat - han som inte var trött ❀. 
Vi andra for till stugan över dagen pĂ„ lördag. Farmor & farfar blev sĂ„ glada! 

Joline ville frĂ„ga bus eller godis 😃. Farmor & farfar höll pĂ„ att mala köttfĂ€rs och Joline tog pĂ„ stört en stol och skulle hjĂ€lpa till . Hon Ă€lskar att vara med nĂ€r man lagar mat och stökar i köket. Hon fick sĂ„ klart hjĂ€lpa till 😉 hon körde ner hĂ€nderna i köttbacken - det bekom inte henne att det var lite slaskigt . Judith tittade i backen och vĂ€grade att ens röra det utan gick och tittade teve i stĂ€llet. Dom Ă€r sĂ„ olik varandra 😃. Jollan hon trivdes och höll pĂ„ att prata i hjĂ€l farmor och farfar ! Det blev mĂ„nga varför kan jag lova 😃! 

HĂ€r visar Joline en grimage Ă„t sin farbror 😃

Judith hĂ„ller koll i bakgrunden 😘. 
Efter middagen sĂ„ Ă„kte jag och min tjejtrio hem för att vi skulle vara hemma nĂ€r lilleman kom frĂ„n Haparanda . Mellan nattavaara och GĂ€llivare sĂ„ började det toksnöa och blĂ„sa sĂ„ jag var glad att vi hade farit nĂ€r vi for. Ett himla snöovĂ€der blev det. 

Det hĂ€r fotade jag nĂ€r vi for dit . Tycker att det Ă€r sĂ„ fint nĂ€r snön kommer - det blir sĂ„ ljust ute ! Alla Ă„rstider har sin charm ! 


Men nu ni 😃 jag har varit i kyrkan i gĂ„r ! Det hĂ€nder inte ofta ! Vi hade blivit inbjudna till minnesgudstjĂ€nst eftersom vi har tappat en anhörig under Ă„ret. Man fick tĂ€nda ljus och prĂ€sten pratade. Sen lĂ€ste dom upp namnen pĂ„ alla som har gĂ„tt bort under Ă„ret. Det var fint. Jag hade tĂ€nkt ta med mig smĂ„tjejerna men dom fick vara hemma nĂ€r dom inte mĂ„dde bra. Joline hade hostat i kyrkan sĂ„ ingen hade hört nĂ„got. 
NĂ€hĂ€ hörni nu ska jag hĂ€nga min tvĂ€tt och sĂ€tta mig i soffan en stund. Mysa med mina smĂ„ troll 💕. PĂ„ Ă„terseende! Tjingeling 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0