Tisdag

Här är vi fortfarande hemma & kurerar oss. Det är bara det att mina töser har så mycket mer ork än mamman i dag 😳. Dom är mästare på att dra fram saker & stöka !! Jag plockar i köket och då förvandlas vardagsrummet till ett kaos på nolltid ! När jag sen ber dom plocka undan sina saker son ligger utspridda så lägger Joline upp världens klagovisa : 
" men ÅH! Det är ju så mycket saker ! Jag kan inte plocka undan !!" 
😳 
Men stöka och plocka fram funkar utmärkt ?! 
Nä har insett att jag måste köra en rensning i deras leksaksskåp och sätta allt i ordning igen - då kanske dom är mer villig att hjälpa till. Jag har vikt undan och burit bort de rena kläderna som jag tvättade i går så nu fortsätter jag beta av tvätthögen. Jag blev måttligt road när jag kom in med ren tvätt till de stora barnens rum och inser att de rena kläderna jag lade på deras sängar dan före ligger på golvet. Dom har inte ens kommit in i garderoberna 😡. Så i dag är det straffarbete när de två större kommer hem. Rummen ska städas till och kläderna ska plockas bort ! 


Jag hade dock god hjälp 😉 efter middagen i går. Joline älskar att vara och stöka i köket. Hon hjälper mer än gärna till att torka bordet efter middagen. Så medans jag städade till på bänken och körde i gång diskmaskinen så torkade Joline bordet. 


En liten Julius ❤️
Den rare pojken kom hemsusande i går och bytte bara kläder och tog täckbyxor & sen stack han ut. Hemma satt mamman som hade tänkt att vi kunde ta en omgång yatzy  😉. Sen såg vi inte röken av honom förrän till middagen. Efter middagen så var det innebandyträning som hägrade. Jennifer hade kören så det var taxiverksamhet större delen av kvällen . I dag skulle fotbollsträningen starta igen så då hade lilleman tänkt sig på den. Den pojken är aldrig sysslolös! Jaja träning är bra för barn bara det inte blir för mycket. 

Jennifer ska ha luciakonsert i kyrkan med kören så det har vi tänkt gå och titta på 👍. Det brukar vara så mysigt och stämningsfullt i kyrkan i juletider . 

Medans Julius var på träning i går passade småsystrarna på att prova hans glasögon 😃. Spelevinkar båda två. Jaja nu ska jag ta en liten paus i soffan med Judith & Joline . På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0