Men go kväll !

Det har hunnit bli 7 oktober ! Dagarna bara rusar i väg ! Det har varit full rulle här. Nu har vi hjälpt mormor att flytta till mindre lägenhet. Hon har fått byta lgh med ett yngre par som behövde större och hon behövde ju en mindre. 

Brudarna har varit ute i mormors nya lekpark och kollat läget 😃 den blev godkänd! Judith gungade lite grann. 

Joline hann prova på det mesta som fanns i lekparken 😉

Dom tyckte att det var roligt 😉. 
Det bästa med mormors nya lägenhet tror jag dock att dom tyckte var balkongen. 

På lördagen var det kanelbullensdag ! Jag hade köpt så söta bullformar på dollar men hann tyvärr inte baka så mormor hade köpt kanelbullar som vi smaskade på :

Jollan har börjat grimasera direkt man ska fota henne. Syns det att hon gillar bäst det i mitten på bullarna ?! 

På lördagar får man äta godis ! Ica har kommit på bästa lösningen ..... I deras lösviktshylla med godis så finns det små tandkrämstuber 👍. Det tyckte tjejerna var toppen ! Det var inget bråk alls när vi skulle borsta tänderna sen ! 

Ja dagarna bara susar i väg ! Snart har vi jul igen. Jag funderar om jag skulle planera in lite julklappar redan nu så det inte blir den där vanliga stressen i december 😉. 

Jag har jobbat fm måndag & tisdag och jobbar fm även i morgon . På morgonen var det två trötta små troll :


Dom var inte alls så sugen att kliva upp , i stället kurade dom bara i hop sig brevid varandra. Till slut klev dom upp och vi for i väg på dagis och jobb. Dom såg sin Inga Lill genom fönstret på dagis och sen försvann dom fort in i lekhallen när vi hade klätt av dom. Inte det minsta brydd när vi gick ! Det känns lättare i hjärtat att lämna dom när dom är glada ! Det finns inget värre än att gå när dom gråter ! Jag har varit in och läst andra bloggar där det har blivit diskussioner om dagis , förlåt - det heter ju egentligen förskola , och huruvida man ska ha barnen på förskola eller hemma. Jo då ! Om man har möjlighet så kan man vara hemma när barnen är små MEN det är väl ganska få i dagens samhälle som har ekonomisk möjlighet till det. Vi skulle inte ha det ! För hur än det är så måste man ha mat på bordet och de ljuva juvelerna måste ha kläder oxå. Så mina barn är på förskola. Jag är toppen nöjd med våran förskola / dagis ! Vi försöker alltid göra våra lediga helger och stunder till lite extra & ta vara på tiden ! Alla gör det bästa dom kan med det dom har. Eller hur ?! Däremot så försöker vi alltid lösa det så att vi slipper ha barnen på jourdagis och liknande. För förra sommaren funkade det ju inte alls med Judith så jag fick lite skräck av det. Sen börjar mina töser vara i den åldern att dom vill vara på dagis och träffa sina kompisar 😃. Genom att jag jobbar skift så är dom ju inte alltid långa dagar - vissa dagar börjar dom först till lunch när jag har eftermiddag. Är jag ledig mitt i veckan så är dom alltid ledig med mig 😉. Jag tror inte ens att man får ha dom när man är ledig men det har jag aldrig haft behov av. Dom är när vi jobbar - inte annars 😃. 


I dag har jag slutat fyra och skyndade mig och hämtade hem töserna. Sen skulle sonen på innebandyträning och dom är flera grabbar som bor här i närheten som tränar så då har vi föräldrar turats om att köra. Det är kanon bra !! Så i dag körde jag grabbarna på träningen och sen hämtade maken hem dom. Nästa vecka skulle någon av de andra föräldrarna skjutsa 👍. Så i dag blev det pizza på middagsbordet ! Vi hade fuskat och köpt färdig botten så det var enkelt & snabbt. Dessutom var det väldigt gott !! 

Måste bara berätta en rolig sak i från helgen 😉
Vi skulle äta lunch innan vi for ner till mormor för att packa upp kartonger m.m   Så jag hade gjort varmkorv & mos. När jag plockade fram från kylen så var Felix ketchupen slut så jag hade bara coops ketchup , som inte alls är omtyckt här, så jag sa åt barnen och mormor att den fick duga för att jag hade glömt att köpa. Judith tittar en stund och sen säger hon så förnuftigt till mormor: " ja om den oxå tar slut så spolar vi i vatten och skakar så finns det lite till !"  Mormor började skratta och frågade om vi verkligen brukar göra så varpå ungen svarar " JOHODÅ!"

Det lät så roligt så vi skrattade gott. Jag kan tänka mig att våra fröknar på dagis får höra mycket roligt 😃😃😃😃. 



Den här tavlan hänger nere hos mormor. Ser ni vem det är ?! 
Jo då det är jag ! För typ 32 år sen ! Vi hade en st Bernards som hette Bonita . Den hunden växte jag upp med. Så ni får en liten aning varför jag har fastnat för stora hundraser 😃 dessa vänliga bjässar . Jaja nu ska jag förbereda inför i morgon ! På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0