God morgon lördag !

Jaha så var det helg igen ! Jag jobbar helgen. Det känns lite slitsamt att jobba två helger av fyra . Samtidigt ger helgob:n lite extra pengar när lönen kommer. Men just nu känner jag mig sliten , har haft en hel del på sista tiden. Det är förändringar på g. En av mina trogna parhästar ska prova på annat jobb och det känns så trist ! Jag glädjer mig för hennes skull och det låter underbart att bara få jobba måndag till fredag dagtid & ledig alla röda dagar och helger. Men du kommer att vara saknad Camilla ! Jag vet att du säger att du inte kommer tillbaka men det hoppas jag i alla fall 😉. Jag hade en tanke på att prova på hennes rad men då blir det bara hälften av dagturerna som jag har i dag - hade barnen varit större hade jag inte tvekat men det känns hårt att vara borta så många kvällar. Hmm jaja vi får se ! 


Förlåt en suddig bild men jag tyckte att hon var så söt med blomsterkransen på sne 😃

När vi har varit ledig i veckan så har vi varit och gjort ärenden på stan. Vi åt lunch på frasses en dag ! Det var populärt när töserna fick varsin flagga efter maten ! Joline har inte riktigt lärt sig ännu att hålla tand för tunga ännu. Det satt två män i bordet brevid och Joline satt brevid mormor & studerade dessa två. Plötsligt vräker ungen ur sig om den ena :
" han är ful mormor!" 
Mormor sa lite tyst åt Joline att så säger man inte för folk kan bli ledsen! Då säger ungen ännu högre om den andra :
" och han har inge hår!"  
Killen i bordet brevid började skratta så han blev inte sur men visst vill man sjunka genom golvet i bland. 
Vi har pratat med dom om att man inte får säga saker som kan göra andra ledsna. Judith verkar förstå det men Joline är inte riktigt där ännu .... 


Sen var vi på skinnmöbler och mormor beställde lite nya möbler tills hon ska flytta. Ser ni vilken fin ljuslykta på bordet ?! En sån fick följa med hem och väntar på att vardagsrummet ska städas ! 

Här hemma är det filmen frost som gäller nu! En dag såg vi den 6 gånger så det är helt klart favoriten ! Flickorna fick köpa varsin Elsa docka när vi var in på lekia. 😉 

Hittade en gammal bild på brudarna i dopklänning! Det är 4 år sen i oktober !Jistanes vad tiden går !! 

Flickorna leker väldigt mycket om döden. Ofta så är det någon docka som dödde ( deras uttryck ) och så har dom begravning. Judith är väldigt bekymrad. Hon vaknade halv tre en natt och grät i högan sky. Frågade henne vad det var och hon sa mellan tårarna " jag vill inte dö !" Lilla gumman! Hon fick komma i våran säng och blev nerbäddad mellan oss . Jag hann just somna om så var det en tös som grät igen. Förklarade för henne att det var en dröm och sen fick jag henne att somna om. Morgonen efter så frågade jag henne om hon hade drömt och hon blev jätte upprörd , började gråta och upprepade igen att hon vill inte dö. 
Snudd på att hon får panik när man pratar om drömmar och döden. Vi har tagit henne i famnen och pratat om drömmar & om att dö. Men vad ska man egentligen göra ? 
Mormor berättade en dag att hon skulle in på lasarettet och bli opererad. Judith blev jätte arg och sa att mormor ska inte på lasarettet. Undra om hon har i tanken att morfar åkte in på lasarettet och kom inte hem något mer ?! Ja det värker i mammahjärtat att inte kunna skydda dom i vissa lägen men vi har försökt att vara så ärliga vi kan och svara på hennes frågor. Jag ska nog prata med mina experter ..... Det är våra fröknar på dagis 😃. Jag har sagt det förr och säger det igen : vi har världens bästa dagis ! Jag vet att dom ser barnen och även deras olikheter. En dag så hade Judith som alltid vill vara så stor och duktig backat lite grann. Dom hade haft en vikarie som Judith inte kände och då hade hon blivit lite blyg. I stället för att be vikarien om mer mat hade hon börjat gråta efter mamma. Personalen hade läst av henne ganska fort och tagit sig lite mer tid med henne. Det känns bra att veta att dom känner barnen och att dom får en trygg famn och det där lilla extra när det behövs ! Tack ❤️! 


Våran fina Judith ❤️ som vill vara så stor & duktig men är man 4 år så måste man få vara liten i bland . Judith tycker om att ha flätor i håret och ha fina gummisnoddar 😃 så stora syster brukar ägna sig lite åt henne i bland. Nöje för dom båda ! 
Jaja nu blev det ett rörigt inlägg. Ni får stå ut ! På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0