Lördagskväll 20/9

Jaha här brakade veckan i väg ..... Tiden går verkligen fort ! Snart har vi jul igen ! 

Här är ett kort från i torsdags när brudarna hade utflykt med dagis. Joline tyckte att det var jätte roligt medans Judith inte alls hade varit lika imponerad ! Hon hade velat gå tillbaka till dagis. I torsdags när vi hade ätit och började med kvällsbestyren så for Joline runt och skrek ( hon lekte att hon var en drakunge !)  till slut säger mormor åt Joline att sluta skrika. Då tittar Joline så förvånat på mormor och säger :
" men mormor ! Jag skriker inte -jag VRÅLAR !" 
Tja vad säger man ?! Väsentlig skillnad 😉! 

Nu under helgen är det bara jag och flickorna hemma. Mormor är här med oss. Grabbarna i familjen har farit till stugan . Pappa jagar ju & Julius är nog med farmor & farfar. Jennifer har farit till Norge med min kusin Anna. Det var hundutställning som hägrade där 😃. 
I fredags efter middagen så for vi ut och handlade lite helggott & så hämtade vi ut ett paket från H&M . Flickornas nya ryggsäckar hade äntligen kommit :

Gissa två bönor som var glada !! Dom var mindre än vad jag trodde att dom skulle vara men töserna är nöjda ! 
I dag har vi oxå varit ute på äventyr ! Vi har bland annat varit och handlat på Ica . Sen var vi på kyrkogården och gjorde lite höstfint åt morfar. 


Judith & Joline hjälpte till så klart ! 

På väg till graven såg jag att nån hade flyttat på blommorna & först blev jag lite fundersam 😳 men sen såg vi att dom hade börjat förbereda för gravstenen. Skönt att den hann komma innan vintern ! Hoppas att själva stenen oxå kommer på plats snart. 


Judith sjöng en sång för morfar. Sen funderade hon vem som skulle hjälpa henne att öppna julklapparna i år , lilla hjärtat ❤️. Mormor sa att det fick hon försöka göra . Det nöjde sig Judith med. 

Sen tänkte jag vara lite lat 😉 men det gick ganska fort på tok. Flickorna fick välja vad vi skulle äta ..... Här är det inte vare sig pizza eller hamburgare som står överst på önskelistan . I stället blev det detta :

Potatis , lax och hollandaiesås ! 

Det gick dock ganska fort och det var väldigt gott! Töserna åt jätte mycket - började fundera om dom var bottenlösa i dag 😃. Jag plockade sen av efter middagen och körde i gång diskmaskinen . Sen tog vi oss lite efterrätt :


Kladdkaka & vispad grädde ! 
Kan berätta att det var två nöjda fröknar som somnade i soffan ( efter lördagsgodiset ) till fångarna på fortet . 
Jag har hunnit tvätta en hel del . Hittade en sån bra bild i dag :

Alltid alltid alltid så finns det tvätt i tvättunnan ! Jag ska märka lite nya kläder oxå men det gör jag i morgon 😉 nu ska jag bara sitta i soffan och titta på avatar. Ha en underbar lördagskväll ! På återseende ! Tjingeling . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0