Svart nos 😃


SĂ„ hĂ€r snygg var min lilla tös en morgon nĂ€r vi mĂ„lade med vattenfĂ€rger . Jag frĂ„gade henne om hon hade mĂ„lat med VattenfĂ€rger men det var inte hon det var nĂ„n annan 😉. 
Lilla tösens favorit ord Ă€r just nu varför ! Hon kan komma och frĂ„ga nĂ„got och man svarar , dĂ„ klĂ€mmer hon i med ett varför sĂ„ dĂ„ förklarar man med en lĂ„ng harang för att Ă„ter igen fĂ„ ett varför nĂ€r man Ă€r klar ! 😉 

Gubben har varit i vĂ€g och jagat Ă€lg i helgen. Jag och barnen har varit hemma. Vi var pĂ„ dollar pĂ„ fredag och inhandlat lite nytt hem. Billigt & bra 👍

Nya gardiner till köket 

Ett nytt duschdraperi med sĂ„ fĂ€rgglada ankor , en halkmatta och en badrumsmatta. Krokarna till duschdraperiet var ankor ! Det blev sĂ„ fĂ€rgglatt pĂ„ toa ! Den skurades rejĂ€lt pĂ„ lördagen. Jag hade god hjĂ€lp av tvĂ„ smĂ„ damer ! 

Joline har sökt fram vinterskorna för att inte bli blöt om fötterna 😉 
Judith tyckte att mattan var sĂ„ skön sĂ„ hon lade sig ner dĂ€r en stund och sa god natt Ă„t mig. 


Hittade Ă€ven gardiner och en duk till vardagsrummet men sĂ„ lĂ„ngt har jag inte hunnit Ă€nnu. ÄndĂ„ har jag varit i full gĂ„ng lördag och söndag. DĂ€remot har jag hunnit putsa alla fönster frĂ„n utsidan pĂ„ söndagen. Puh ! Det var skönt att fĂ„ det gjort ! 


Mina tvÄ smÄ juveler var mest i vÀgen medans jag donade pÄ. Men slutresultatet i köket nÀr det var rent och luktade nyskurat :

Det var sĂ„ mysigt att sitta och dricka kaffe i godan ro nĂ€r barnen hade somnat sĂ„ jag satt lĂ€nge. Till slut insĂ„g jag att jag mĂ„ste ta mig i sĂ€ng eftersom jag har jobbat fm i dag. Men sĂ„ gör jag ganska ofta - stressar pĂ„ för att hinna dĂ„ mycket som möjligt och sen nĂ€r det Ă€r dags att lĂ€gga sig sĂ„ Ă€r jag uppe i högvarv och kan inte alls sova ! 

Jaja i lördags sÄ hÀnde det ett litet missöde hÀr hemma :

Jag var sĂ„ glad över att min fina lilja hade fĂ„tt nya knoppar igen ! Trodde aldrig att jag skulle fĂ„ den att blomma om ..... Joline hann fixa till det sĂ„ hĂ€r i ett ögonblicksverk pĂ„ lördag. Åh vad ledsen jag blev nĂ€r jag sĂ„g det men vad sĂ€ger man - det hade ju redan hĂ€nt ! Jag förklarade för Joline att av knopparna blir det jĂ€tte fina rosa blommor och dĂ„ började Jollan grĂ„ta i högan sky. Hon satte sig bakom byrĂ„n i hallen och grĂ€t ! DĂ„ kom Ulli pĂ„ besök och gick & hĂ€mtade henne dĂ€rifrĂ„n nĂ€r mamman hade varit sĂ„ hemsk. 😃 

Jaja nu ska jag landa i soffan och ladda för en ny dag i morgon. Jag & crille har varit och hjĂ€lpt mormor med att rensa i hennes förrĂ„d. Mormor ska byta lgh till en mindre. Hon har sĂ„ elĂ€ndigt i ryggen men Ă€r nu i alla fall satt pĂ„ vĂ€ntelista till operation. 
Natti natt pĂ„ er! PĂ„ Ă„terseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0