Uppdatering 16/9

Jaha nu äntligen slår jag mig ner i soffan och tar mig tid att uppdatera. Här är det full rulle -som vanligt ! Jag jobbar och samtidigt försöker jag hinna hjälpa mamma som är i flyttartagen. I helgen hade jag bytt med Johanna ( tack så ❤️ ! Vad skulle man göra utan vänner ?! ) jag har jobbat natt hela helgen så på söndag flyttade vi förrådet färdigt. Skönt att ha det undanstökat ! Mamma är så olycklig att hon inte kan hjälpa till dess mer men det behöver hon absolut inte vara. Släkten finns där så vi hjälps åt 😃. 

I dag har jag varit ledig så jag & mina sköna bönor har varit ner till mormor och hjälpt henne lite grann. Dagens goda skratt kom när flickorna hade plockat med sig dockor & mjukisdjur och lite annat som dom ansåg att dom behövde. Med famnarna fulla av leksaker så gick vi ut för att gå till bilen. Då säger Judith så glatt:
"Men åh vad jag är packad !" 
Vad säger man ?! Vi skrattade lite i smyg . 
Jag har höststädat köket under veckan och hade god hjälp av Judith & Joline :

Dom ville vara med 😉 sen lär jag få putsa om köksfönstret snart igen men men ..... 

Jag fick ett glädjande sms av min chef förra veckan att jag hade kommit med i viktgruppen på jobbet 👍! Så jag kommer att få gå på arbetstid två timmar i veckan ! Kanon ! Så nu tar jag tag i det här och försöker kirra bort de sista kg oxå. 


Jag har haft vab tisdag och onsdag med en sjuk Joline . Judith var oxå så klart hemma. Dom roade sig nästan en hel dag med att leka mamma och bebis . Judith var mamman och Joline var bebisen , mamman är ju och handlar på affären med bebisen i vagnen. Fantasi har de små liven så det räcker och blir över . 

Nu tror ni att jag har blivit mer snurrig än vanligt när jag sätter ut ett kort av en tv 😉 men på onsdagen så satt flickorna i soffan & tittade tv - då ropade Judith att tvn gick sönder. Jag gick in i vardagsrummet och ljudet på tvn funkade men bilden var borta. Jag försökte byta kanal för min tanke var att det var fel på sändningen . Då försvann även ljudet. Jag provade få i gång den med alla konstens regler .... Men icket ! Den var sten död ! Morr morr 😡 
Jag sökte fram papprena på tvn som inte alls var gammal. Det visade sig att vi hade köpt den i mitten av januari 2012! Den hade 2 års garanti !! Med andra ord så hade garantin gått ut i januari - TYPISKT ! 
Farmor & farfar skulle hit och göra ärenden på torsdagen så då tog dom med tvn från stugan. Så nu har vi en fungerande tv igen ! Därav bilden ! 😃 


Måste bara visa vad flickorna har lekt med hela eftermiddagen sen vi kom hem. En av Jeffes gamla barbiedockor ! Jag hörde att dom pratade om Inga Lill 😃 och dom tyckte att dockan var så lik Inga Lill så nu heter dockan Inga Lill . Det var inte illa ! Inga Lill är deras fröken på dagis . Det var ett gott betyg när dom sa att dockan var lika fin som Inga Lill 😃. 

Nähä nu är det dags att hitta till sängen. På återseende. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0