God morgon 14 april

Men god morgon ! 😉 
Mannen har Ă„kt pĂ„ jobbet och Julius har traskat i vĂ€g till skolan. Jennifer & brudarna sover Ă€nnu . Jag har eftermiddag i dag sĂ„ dom fĂ„r sova en liten stund. Det snöar och blĂ„ser dĂ€r ute ! Det har verkligen varit grĂ„tt och trist vĂ€der nu i nĂ„gra dagar ! Jag har jobbat min natthelg sĂ„ nu har jag min godingvecka pĂ„ schemat . NĂ€r jag kom pĂ„ jobbet i fredags sĂ„ lĂ„g det saker i mitt fack . Vad man blir varm i hjĂ€rtat nĂ€r folk tĂ€nker pĂ„ ens barn 💕

Det var en förpackning med fĂ€rgade hĂ„rslingor och klĂ€mmor. Brudarna ville genast prova 😃

Tack Mia ❀. 


Denna söta lilla trollunge sprang runt hĂ€r en kvĂ€ll och skrek " jag ser ingenting jag ser ingenting !" 
Jojo det förstod jag ju nĂ€r jag slĂ€ngde en blick pĂ„ henne . 
I gĂ„r hade hon ( Joline ) ramlat ute pĂ„ dagis och börjat blöda nĂ€sblod sĂ„ det berĂ€ttade hon nĂ€r jag hĂ€mtade dom pĂ„ dagis efter lunch. Sen var Judith i sin stora syster roll hela kvĂ€llen ...... Direkt Joline rörde sig sĂ„ var hon dit och förmanade att hon skulle ta det lugnt sĂ„ att hon inte börjar blöda nĂ€sblod igen 😃. SyskonkĂ€rlek 💕. 

I söndags ..... SĂ„ hittade Joline min pĂ„se med bingopennor . Det hĂ€r fotade jag efter att jag hade försökt tvĂ€tta av henne. Dessa bingopennor Ă€r jĂ€tte svĂ„ra att fĂ„ bort 😳.  Av fyra barn sĂ„ Ă€r Joline den som Ă€r vĂ€rst pĂ„ det hĂ€r med att rita pĂ„ saker. Hon ritar överallt ! PĂ„ sig sjĂ€lv , pĂ„ vĂ€ggar , pĂ„ leksaker , klĂ€der - pĂ„ allt ! Man blir galen ! Man förmanar och verkligen försöker fĂ„ in det. Nu fĂ„r dom inte rita i vardagsrummet nĂ„ mer utan dom fĂ„r hĂ„lla sig i köket. Judith hĂ„ller sig till reglerna och Ă€r sĂ„ duktig ...... Lilla damen som rĂ„r för förbudet Ă€r inte sĂ„ brydd ! I gĂ„r hittade jag henne i full frĂ€s med att rita ( dock pĂ„ ett papper ) i vardagsrummet. NĂ€r jag sa Ă„t henne i vanlig ton att hon skulle gĂ„ till köket och rita sĂ„ tittar hon pĂ„ mig sĂ„ förvĂ„nat och sĂ„ sĂ€ger ungen " men var inte sĂ„ sur !!" 
Det Ă€r alldeles sĂ€kert ett uttryck som hon har hört frĂ„n de Ă€ldre syskonen. 

Jaja nu har Joline klivit upp sĂ„ jag ska gĂ„ och titta teve en stund med henne. Lite kvalitetstid pĂ„ morgonen 😉. Ha en bra dag ! PĂ„ Ă„terseende ! Tjingeling . 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0