Helgen ☀️

Eftersom jag hade ledig helg så packade vi oss i bilen på fredagen :

Sen for vi till stugan ! Vi har bara varit och haft det helt underbart ! Farmor har dessutom passat upp med god mat ! På lördagen klädde vi oss och var ute på gården. 

Tänk att detta vatten fascinerar varenda unge ! 

Ju mer vatten och ju lerigare desto bättre 😉

Flickorna var väldigt blöta !! Det gick att vrida ur deras handskar ! Jag vet att vi har köpt galonhandskar i höstas .... Men vars dom har försvunnit är en gåta 😃. 

Dom roade sig i flera timmar. 

Sen gick vi in och gjorde eld i kaminen och myste på framför teven, 
Senare på kvällen så var det dags att grilla lite korv 



Det var så mysigt ! Men Judith ville absolut inte ha grillad korv ?! Hon ville grilla korven men sen gav hon den åt Joline . Sen traskade fröken in till farmor och bad om en kall korv 😉. 

Söndag så var farmor i bakartagen 😉. Hon ringde och efterlyste sin hjälpredor , vips hade dom klätt på sig och vi såg när dom sprang över gårdsplanen. 

Judith 

Joline

Två mycket nöjda töser som bakar bullar med farmor. 


Nu mina vänner ..... Ska ni få gissa 😃

Ser ni nån skillnad på längderna ?! Det är flickornas ...... Jag tror nog att de flesta har gissat rätt . 
Ja då ! Det är Joline som har gjort den mindre som är tjockare. Sen var hon så nöjd och skrattade så glatt och sa " jag har gjort en tjockis !" 
Älskade trollungar ❤️! 

I dag har vi varit på jobb , skola & dagis . Jennifer smsade vid klockan tolv att hon ville hem för hon hade så värk och orkade inget mer.. Jag fick inte tag i Crille. Hans telefon har varit inne på reparation. Men däremot fick jag tag i hans bror som var på väg hem på rast så han for förbi skolan och hämtade upp sin brorsdotter . Tack 💕! Det var guld värt. 
Sen är det ju vår och slasktider ! Alla ungar behöver nya kläder , skor , galonisar ...... Alltid är det något ! 

Vi for på Erikssons center efter maten. Julius behövde nya vårskor och ett par nya gympaskor. Den pojken har fått jätte stora fötter ?! Tror vi köpte gympaskor i storlek 40!!!! Min lilla pojke ❤️. En ny keps hittade han oxå. Brudarna fick varsin fodrad galondress. Extra vantar och nya galonvantar ! Affären hade kampanjpris på didrikssons galonkläder. Den enda som inte fick något var våran största juvel men hon får följa nån dag när hon orkar och anser att hon behöver. Vi frågade henne i dag men hon tyckte inte att hon behövde något. Jaja nu ska två små damer borsta tänder och sen väntar sängen för deras räkning. På återseende ! Tjingeling . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0