Påsken 2015

Tjaha då har påsken varit & farit ! 

Eftersom det efter många om och men inte blev något påskris hemma så köpte jag mig en blomma 😉. Jag jobbade även långfredagen till kl 16 så delar av familjen for på förmiddagen till stugan. Kvar hemma fanns Jennifer och hundarna som väntade tills jag slutade. Då packade vi också bilen och åkte till stugan vi också. 

Glada påskkärringar . När hela familjen var samlad i stugan så startade påsken 😃. 


Långfredagen så tog vi det lugnt. På lördagen så var det äntligen dags att pimpa ( som Joline säger ) :

Farfar & Judith . Vi hade en liten gnutta sol som inte varade mer än en halv timme men det var ändå skönt ute. Alla var nöjda & glada ! 

Farmor & Joline . Joline har tjatat i flera månader om att hon ska fara med farmor och pimpa. På långfredagen så hade hon berättat i detalj hur det skulle gå till :
Först klär man på sig . 
Sen går man ut och söker en is. 
Sen skär man hål i isen med en kniv. 
Efter det letar man reda på en farbror som säljer glass! 

Ja men hej bara ! Vars får ungar allt i från ?! 



Här är alla fyra juveler på samma bild 👍. Man lyckas i bland ! Vi hade en underbar dag ute ! 

Vi fick fisk också - abborrar ! Men brudarna var så otroligt nöjda över att få fisk ! 

Så klart att det grillades lite korv ! Barnen fick oboy och vi vuxna drack kaffe ! Bästa kaffet är det man dricker i skogen ! Sen hade farmor med lite smörgås och annat smått och gott 😉. 

De två äldre juvelerna 💕

Tjejtrion 💕

Julius lade sig och spanade efter fiskarna. 
Jag tycker att våren är underbar ! Jag hoppas att vi hinner ut och pimpla åtminstone en sväng till under våren. 


När vi kom hem till stugan igen så myste vi på i soffan under filten en stund. Hela familjen så klart. 

Sen var det dags för postmästaren att göra sitt jobb för i år ! För er som funderar vad postmästaren har med det här att göra ..... Judith tog fel på det här förra året och trodde att påskharen var det samma som postmästaren ! Vi har skrattat ganska gott åt den felsägningen . 


Först fick tjejerna leta sina ägg. Joline hade inte ens tid att klä av sig när hon väl hittat det . En stund senare såg det ut så här : 


Judith ( som är så ordentlig och låter godiset vara i ägget ) 


Joline som plockar ut allt från ägget och alla papper ska tas bort oavsett om det ska ätas nu eller sparas 😃. 

Jaja vi kom hem i går och jag har jobbat fm i dag . Nu ska jag byta tvättmaskin och göra lite nytta. Hoppas att ni alla hade en bra påsk för det har vi haft ❤️. På återseende ! Tjingeling ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0