10 augusti 2015

Eller ja ..... När jag började skriva inlägget var det 10 augusti 😉
Våra brudar har fyllt 5 år i dag ! ❤️ 
Jistanes vad tiden har rusat i väg ! Jag tycker att det var nyss dom föddes ! Nu är våra minsta juveler 5 år !! Dom går sista året på dagis ..... Eller ja förskola som det heter .... 

En förmiddag förra veckan när vi var på väg till dagis för en lite mjuk start när dom varit lediga hela sommaren. 
Det är mycket att smälta nu ! Jennifer börjar gymnasium på annan ort och hon har sagt att om jag har tänkt grina får jag inte följa med och installera henne 😳. Så det är på nåder jag får följa. Det känns både konstigt och jätte tufft att lämna henne 30 mil hemifrån ! Men jag vet ju att hon fixar det men jag hade gärna haft henne hemma ett tag till ..... 
Julius börjar sjuan och blir högstadieelev ...... 
Judith & Joline har blivit vargar på förskolan och har fått byta till de stora klädhyllorna. I bland vill man stanna tiden ..... Jaja nu har hönsmamman gnällt färdigt om det ! 
Både jag & crille har jobbat fm i dag och tjejerna har varit på dagis hela dagen så vi tänkte att det blir för tufft att ha kalaset i dag. Därför hade vi kalas i går när vi alla var lediga. Vi tjuvstartade lite i helgen i stugan : 

Farmor hade gjort tårta och så fick dom paket av farmor & farfar. Det var nöjda tjejer . Dom fick överdragsbyxor , gummistövlar och varsin toppluva med Anna & Elsa på. Ni vet frostfantasterna 😃. Sen i går var det dags att ha kalas hemma : 

Fina frostklänningar kom mormor med och dom skulle användas direkt !! 
Sen kom gammelmoster Byllan med likadana så jag fick kvittot och ska fara på stan nån dag och byta till något annat. 

Riktigt kalasfika ! 


Paketen var inslagna och klara ! 
Joline önskade sig först en levande panda !! Nähä när det inte funkade så önskade hon sig en talgoxe ! Hmm .... Till sist önskade hon sig en dator . När vi frågade Judith så önskade hon sig en docka och en räknebok att öva sig på siffror i. Lite skillnad på önskningarna 😃. 




Det skulle ju blåsas ut ljus .....
 

Joline blåste på ena tårtan och Judith på den andra :

Sen fikade vi och pratade med gästerna som kom. Jag tror nog att tjejerna hade en bra dag ! 

Det brukar bli lite stressigt med maten dessa kalasdagar så flickorna fick välja mat ..... Tadaa - köttbullar, makaroner och sås. För då visste vi att dom äter bra så dom inte bara har godsaker i magarna 😃. Visst är det väl så att alla sätt är bra utom de dåliga ...... 

Tjaha ..... I dag har vi haft en solig och varm dag ! Kändes nästan som att sommaren till slut hittade fram ! Det var ju så dags när gänget som haft andra perioden semester kom tillbaka i dag ! Jag var ganska lycklig över att se alla arbetskamrater ! Dom var väldigt välkomna tillbaka efter semestern och nu har vi jobb nästan ett helt år innan det är dags för nästa sommarsemester ! 

Nä hörni nu är det dags för mig att borsta tänder och hoppa i lopplådan . Jag jobbar fm i morgon . Men det är ju på kvällarna när töserna somnat som man får mest gjort och gasar i gång. Jag har blivit hopplös på att ta mig i säng . 

Jag och mamma har varit en sväng på graven i dag innan vi for och handlade. Usch vad jag saknar min pappa i bland ! Det vet jag att mamma också gör så klart 💕. Nähä nu var det ju sängen. Natti natt på er ! Tjingeling ! 

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Grattis till töserna som blivit stora tjejer nu!! 😊🎀🎀🎂🍰🍭🎉🎈🎈 Kram

2015-08-13 @ 20:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0