19 augusti


Men dra på trissor !! I augusti när alla semestrar är slut - ja nästan alla har haft sina sommarsemestrar så kommer sommaren ! Ja eller värmen i alla fall !! 


Här är brudarna när vi är på väg ut på ranten den lediga tisdagen ! Äldsta dottern har varit i väg på läger på nya skolan från måndag till tisdag. Så vi skulle egentligen åka ner och hämta hem henne min lediga dag MEN då skulle farmor & farfar fara till stan och handla så dom erbjöd sig att hämta henne . Det var guld värt ! Tack ❤️! Så då passade vi på att göra annat. Solen sken och man fick lite sommarkänsla ! Brudarna fick ha på sig klänningarna som har legat i deras garderob så gott som hela sommaren. 
Titta Judiths hår .... Stackars lilla fröken är så håröm. Hon är så noga att borsta håret varenda dag ! Man behöver inte ens påminna henne ( annat är det med lillasyster lurvig 😉) men just den här dan så hade Judith fått tag i flaskan med balsamspray . Om ni tittar på stuket hon har på håret så förstår ni att den är slut ! 
Jag har jobbat hela helgen och varit ensam här hemma!! Det mina vänner är ovanligt ! Kommentarerna jag fick var att det skulle vara skönt och att jag skulle njuta av lugnet ..... Jag kan bara säga att jag är inte där i mitt liv just nu ! Det var inte det minsta skönt utan jag tyckte bara att det var trist och konstigt att öppna dörren hemma och det bara var fågeln hemma ! Mannen , barnen och hundarna for till stugan på fredagen . På måndagen så körde Crille ner Jennifer till lägret och efter det kom han o brudarna hem. Som tur var fick jag hem Julius på söndagen . Då hade han hemlängtan . Så han liftade hem med sin farbror och kusinen . Det var så härligt att låsa upp dörren och det kom en lång & smal drasut och undrade vad vi skulle äta till middag 😃. 

Vi åt potatisbullar och bacon 👍. Sen tog vi en mamma & son-kväll framför teven . Min lilla kille som har blivit så stor ! Den här sommaren har verkligen utvecklat honom. Han verkar mycket lugnare och har taggat ner en hel del 😉. Att han ville hem och umgås med mamma var en härlig känsla i mammahjärtat ! Judith & Joline har myst hos farmor & farfar. Dom har fått vara ute och plocka blåbär som det senare bakades en kaka på ! 

Dom har fått vara i farmor o farfars jordgubbsland 😃. Judith hade skojat o sagt att dom har plockat röda köttbullar . 

Dom har haft roligt ! 

Jag tror att våran lilla dam Judith håller på att braka in i nån trotsålder 😳 . Hon är inte alls lika med på notorna. En dag när jag hämtade dom på dagis så blev hon jätte arg o ville att pappa skulle hämta henne. Dagen före så hade pappa hunnit dit före o då hade det varit att mamma skulle hämta henne. Hon kan lätt tjura i hop och så brukar hon inte vara. Nu i kväll så var det ombytta roller vid tandborstningen , i vanliga fall är det Joline som brukar stå för stöket och vägra borsta tänderna , men nu gick det som en dans med henne och Judith vägrade i sten. Efter många om & men så gick hon med på det. Men det var mot att mamman skulle berätta för Inga Lill hur duktig hon hade varit. 
Det var det första jag fick höra i bilen att Inga Lill har varit med dom en stund i dag. Inga Lill är en av fröknarna som har gått i pension men nu är hon tillbaka på halvtid och vikarierar för en som är halvtidssjukskriven. Så jag får väl berätta det för Inga Lill i morgon 😃. 

Efter middagen så for jag o tjejerna i väg på affären en sväng . 


Dom fick varsin frusen yoghurt och så ville ju mamman ta ett bildbevis på att vi faktiskt fick lite sommarvärme till sist . Det gick ju inte så bra ! Judith nyser och Joline blundar för den starka solen 👍. 


Vi gick in till mormor som bor mittemot affären och åt upp glassen. Jaja nu ska jag plocka fram kläder inför i morgon och förbereda lite. På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0