Födelsedagar och ont i örat !





Ja men minsann så fyllde ju mamman i familjen år i går ! 37 år blev jag 😃. Jag tillbringade största delen av dagen på arbetet men det gick bra det också ! När jag väl kom hem så slog vi till och hämtade pizza så vi slapp göra middag . I bland är det skönt att vara lat 😉. Det kom folk och fikade så kvällen gick som ett huj ! I dag har jag också jobbat förmiddag. Det har varit riktigt hett ute i dag ! Så efter jobbet sprang jag in på Coop och handlade lite grann. Efter att ha svettats hela dagen så var vi inte sugna på någon varm mat utan det blev rostbiff, potatissallad och en vanlig sallad. Den där jäkla scannern stökade som vanligt och efter halva affären slutade den att funka 😡. Coop har väldigt mycket trassel med sina scannrar ! När jag var nästan i kassan så ringde Crille & undrade vars jag var. Jag hörde en liten tös som grät i bakgrunden. Så jag skyndade mig hem fort som attan ! Lilla ❤️ Joline grät i högan sky och hade så ont i sitt öra ! Sen när man vet att hon är väldigt tålig och inte gråter i onödan.... 
Hon hade gråtit i nästan två timmar och fått både alvedon och nässpray. Inget hjälpte ! Min tanke var att ungen hade fått öroninflammation för hon bara skrek av smärta. Usch vad jobbigt det är att inte kunna hjälpa i det läget. Vi ringde 1177 och sen åkte vi ner på distriktsjouren. Där nere fick vi träffa en läkare som tittade Joline i öronen. Hmm - lilla fröken hade en gigantisk knallhård vaxpropp! Det vänstra örat var helt igen kletat. Lilla gumman. Hon var så duktig så hon fick ett klistermärke av doktorn. Sen for vi på Apoteket och köpte revaxör , fetvadd och mer nässpray. Väl hemma så droppade vi i örat. 

En rödgråten liten älskling . Sen sköljde vi men vi har bara fått ut små flagor men det började åtminstone röra sig där inne. Trycket verkade släppa. Joline somnade i mammasfamn. Få se om hon sover till morgonen eller om hon vaknar senare. Vi tänkte droppa mer revaxör och låta det verka tills i morgon bitti . 
Judith var så orolig för sin lilla syster och grät lite hon också. När Joline somnade så skulle Crille åka ut och hjälpa mormor med att ordna nån slang till tvättmaskin. Så Judith fick följa med pappa. Gissa om hon var stolt ! 😉 hon sken som solen över att få åka ensam med pappa. Vi har som plan att börja tillbringa lite egen tid då och då med var och en. För hittills har dom alltid varit tillsammans. Men det kan nog vara bra för dom båda att komma i från varandra lite grann. 


Nu har Aska kommit på att det är skönt att svalka sig i vattnet när det är varmt ute! Älskade lillvovven 😉. 
Nähä nu ska jag fika med Ulli som jobbade em i går så hon kommer i dag i stället. På återseende ! Tjingeling ! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0