Grans dagen 30 augusti

I dag har vi varit på äventyr ! Jag slutade jobba klockan 8 så då kom resten av familjen och hämtade upp mig. Sen for vi ner till Jennifers skola där dom hade Grans dagen ! Vilken dag ! Tyvärr kom vi fram ganska sent så vi var tvungen att prioritera vad vi ville hinna med 😉. Fiskdammen hade slut " fisk " så den hann vi inte med. Men vi hann massor ändå! Dessutom hann vi umgås med Anna , Ellen , Petra , Mona & Frank . 💕 

Vi var på Goa Gran ( restaurangen på skolområdet ) och åt lunchbuffé ! Dom har verkligen god mat ! 

Vi gick runt och tittade på alla olika djur ! 

Grisen bara låg och mös ! 

Dom hade ponnyridning för barnen. Joline ville prova så klart ! 

Även Judith tog sig en liten ridtur ! Brudarna har aldrig ridit förut . Judith skrattade så det bara kluckade i lillmagen. Tyvärr hade mamman missat att få med sig kameran och fotade med telefon. Mitt i fotandet så tog mitt minne slut 😞. Anna fotade så hon lovade att skicka lite bilder åt mig. 

Det fanns även ansiktsmålning 😉. Judith ville bli målad som en fjäril. 


Det ville ju Joline också ! Men Joline ville vara en bara rosa fjäril 😉.


Dom har redan börjat planera vad dom ska välja att bli målade som nästa gång ! Joline vill bli målad som en katt och Judith har planer på att bli hello Kitty 😉. 

Sen tog vi oss en liten promenad innan det var dags för oss att åka hemåt igen. Titta vad lång lilleman har blivit ! Han är längre än stora syster nu ! 

Våran fantastiska fyra ❤️! 
Jag skulle egentligen ha jobbat natt tills i morgon bitti men jag hade sökt semester - annars hade man fått stressa i hjäl sig. Lite lyx i bland ! 


När jag kom på jobbet på lördagskväll så hade mina fina arbetskompisar fixat fika . En underbar blombukett och en skål med lite smått och gott i . Tusen tack ❤️! Vi brukar försöka komma i håg att fixa fika och blommor när någon fyller år. Det värmde i hjärtat ! Nähä nu ska jag börja ta kväll. Jag och brudarna är lediga i morgon så vi ska bara ta det lugnt ! Ingen stress alls tänkte jag. Jag tänkte köra undan lite tvätt och dammsuga & skura. Men i övrigt ska vi sitta under filten och titta på Barnkanalen 😃. Man måste ta sig tid till det också i bland ! Småbarnstiden går så fort och det är tid som aldrig kommer tillbaka. Hux flux är dom stora och far hemifrån ...... Det var det ingen som sa när pigan föddes ! Ta tillvara på tiden med era barn ! Alldeles för fort så blir dom i tonåren ! ( och far i väg för att plugga på annan ort ) . Jag hade velat hejda tiden lite i bland . Jag har haft och har fortfarande lite jobbigt när Jennifer började skola 30 mil hemifrån. Min lilla kloka piga ! Jaja nu ska jag sluta yra här i sömnen . Natti natt på er ! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0