Tuff vecka !

Men hej på er ! 
Den här mamman har haft en tuff vecka ! I måndags var det dags att köra ner den äldsta juvelen till nya skolan 30 mil hemifrån. Hon ska ju bo där på internatet under veckorna så vi hade full packning med oss . 

Hon hade upprop halv elva och sen rullade allt på. Halv två så hade vi inskrivningssamtal och sen fick vi nyckeln till hennes rum. Vi hjälpte henne att göra i ordning. 

Lilla älskade unge ❤️ 
Det kändes väldigt konstigt att lämna henne där när vi for ! Mamma fick dölja nån tår här och där. När vi satt och åt lunch tillsammans så sa hon nånting , jag såg nog ut som en seriefigur för tårarna fyllde ögonen på nolltid . Hon tittade på mig och så säger hon : "men mamma ! Börja inte nu !" Jag försökte hålla emot. Men det är väl inte varje dag ens unge flyttar hemifrån 😳. 

Dom hade egna tvättfat inne på rummen men toaletter och duschar var gemensamma ute i huset . 


Hon hade med sig lite foton som gjorde det lite hemtrevligt ! 
Jag vet att hon fixar det - våran kloka tös ! Men det känns ändå att hon är så långt hemifrån . I dag kommer hon i alla fall hem över helgen . Aska lär bli över lycklig ! Hunden har knappt släppt mig ur sikte sen Jennifer for men i dag lär jag nog inte ha en chans 😉. Vi har messat och pratat med Jennifer varenda dag . Allt verkar gå bra och hon trivs ! 

Hemma är det dock tomt ! Det är stor skillnad på att vara fem eller sex till middagen ! En plats är ju som tom. Oj vad skönt att hon kommer hem på helgerna  😃. 
Julius har börjat sjuan ! En milstolpe i hans liv också. Han frågade mig en dag om jag hade ringt till skolan .... När jag undrade varför så körde ungen en klockren imitation av sin mamma 😳. Han satte händerna i sidorna och körde harangen : " hej ! Det är Jessan , Julius mamma, jag ville bara höra om allt har gått bra. Ni vet ju att det är bara ringa om det är något ! Vi kommer direkt ! " 
Jag började skratta ! Jäkla unge ! Sen upplyste jag honom om att nu är han 13 år och börjar sjuan så nu ringer jag inte till skolan om det inte är något. Dessutom hör dom av sig om det är något ! Så han också känner att han börjar bli stor och har lite eget ansvar ! ( att jag ändå har lite koll och att lärarna vet att dom alltid kan höra av sig skadar inte 😉) 
Han har fått Lotta som mentor och det var han jätte glad över. Och är barnen glad så är mamman glad ! Jennifer har också alltid tyckt om Lotta . Jag har inte haft så mycket med Lotta att göra men vid möten och sånt som jag träffat henne har jag bara fått bra vibbar ! Så det blir nog bra fast mamman har lite svårt att acceptera att livet rusar så fort ! 

Brudarna i nya klänningar som dom fick när dom fyllde år ! Vi har haft några underbara sommardagar här i slutet av Augusti ☀️. Judith och Joline har blivit vargar på förskolan . Sista året och sen bär det av till skolvärlden 😳. 
Dom här två damerna har busat i veckan ...... Jag var ut som snabbast med Aska för hon visade att hon behövde gå ut. Jag sa åt flickorna att vara inne och vänta på mig. När jag kom tillbaka in så var det tomt i köket men jag tänkte att dom var i vardagsrummet och tittade tv. Jag fortsatte att städa fågelburen. Efter ett par minuter så öppnas ytterdörren och jag hör en ledsen flicka ?! Jag förstod ingenting för jag har lämnat dom snabbt tidigare och dom har väntat tills jag kommit in efter några minuter. Nu hade dom i alla fall gått ut för att söka mig . Jag hade gått mot parkeringen medans dom har gått upp i skogen bakom huset 😳. Jag har ju ändå sett vårat hus hela tiden men nog hade dom lyckats ta sig ut obemärkt. Säkert medans jag har böjt mig ner och tagit upp " paketet " efter Aska. Joline hade ju sett sin chans att gå ut och leta efter harungen . Hon har sett en harmamma med en unge på gården hos mormor en kväll. Den vill hon ha. Judith hade till slut blivit ledsen och velat gå in när hon inte såg mig. Tack och lov för våran förståndiga Judith 💕. Det blev ett långt samtal med flickorna att man måste alltid lyssna vad vi vuxna säger & att man absolut inte får gå ut om inte mamma eller pappa har sagt att det är ok. 

Här är våran lilla vilde när vi var på väg att skjutsa ner Jennifer till skolan. 

Medans vi körde ner Jeffe så var brudarna hos farmor & farfar. 

Dom fick gå i jordgubbslandet och plocka jordgubbarna som var röda och fina 😃

Det tycker minsann de två damerna om ! 

Tuff vecka .... Ja vi har slutat röka ! I söndags så hade vi kommit överrens  om att fimpa. Så måndag , tisdag och onsdag har varit ganska tuffa ! Jag blir så fruktansvärt trött när jag slutar röka ! Jag blir som en zombi ! Men när man ser vilka pengar som går bort till rökning 😞. Det är helt ofattbart ! Detta är bara min rökning ! Crille röker ju också ( eller rökte blir det ju ) . Inte lika mycket som mig men när vi räknade så blev det ca 18 000kr per år. Det är en lyxresa för hela familjen varje sommar ! Ca 43 000kr per år ! Helt sanslösa summor som man kan göra annat för och dessutom spara på hälsan ! 

Japp så är det väl ! Man vet om det själv ! Men det hjälper inte att någon annan gnäller man måste fatta beslutet själv ! Nu kämpar jag med det här ! Men det finns stunder när man hade varit den där idioten om man hade haft en cigarett hemma ! En del säger att man ska ha cigaretter hemma när man slutar ....... Nå nä ! Då vet jag att till slut hade jag nog varit där. Nähä mina vänner ! Nu måste jag susa i väg och göra ärenden ! På återseende ! Tjingeling 😃! 

Kommentarer
Postat av: Sussi

Heja bönan...duktiga ni är! Vi får hjälpa varann, har snart lyckas vara utan cigaretter i två veckor, inte alltid såå lätt,helst när man har en karl i huset som röker! Kram

2015-08-28 @ 18:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0