Vilken skitsommar !

Jaaa inte är det många glimtar sol vi har fått se den här sommaren ! Det har varit kallt , regn och rusk ! Jag har hunnit jobba två veckor. Flickorna har inte varit på jourdagis utan dom dagar som vi båda har haft förmiddag så har dom varit med Jennifer & Julius . Det har funkat jätte bra ! 
Jennifer & Julius har fått en liten extra slant för att dom har ställt upp. Nu i helgen har jag jobbat min natthelg. Helgen före så for vi till stugan på fredag och då fick vi lite sol på kvällen :

Joline myser på sin lilla äng ( som hon säger ) 

Judith också så klart. Aska ville också vara med. 
Sen på lördagen så for vi i väg på ett litet äventyr till Öjebyn och tittade på skolan där Jennifer har kommit in. 

Dom hade koifiskar i en liten damm. 

Getter och grisar fick man gå in till . Brudarna var nöjda 😃. 
Sen for vi på Coop och köpte glass. 

Där utanför hade dom en staty. Joline var väldigt fascinerad av honom 😉. 

Jag har haft tillfälle att handla gardiner & mattor på Hemtex . Oj vad jag gillar den affären 👍. 

Dålig bild men mattan syns ändå ! Plastmattor ! Helt underbara när man har både barn och hundar ! Lätta att handskas med och är olyckan framme ( ganska ofta ) så är dom lätta att skölja av ! 

Hittade gardiner också så passade perfekt till mattorna. 
Det är ju alltid roligare att städa till när man har något nytt. Jag var så spyless på allt jag hade ...... Så på Coop hittade jag gardiner till köket : 

Det blev så ljust och fint i köket ! 

En ny duk från Hemtex gjorde susen !  
I går så skjutsade vi Julius , Jennifer & Aska till stugan för dom ville hinna vara med farmor & farfar under sommarlovet. 
I dag har jag varit flitig och haft tvättstuga ..... Så man håller undan dessa tvättberg för det är så himla trist när tvättkorgarna svämmar över. Jag hade ju inte tänkt på att det bara var jag & brudarna 😳. Påminn mig att hädanefter boka tvättis när nån annan är hemma så jag slipper ha med dom hela tvättskiftet ! Det var fullt ös ! Dom grälade , körde rally med tvättkorgarna och var dom inte törstig så var dom kissnödiga ! Puh det var en pärs med prinsessorna ! 
Inte blev det hela bättre av att när vi gick hem med första laddningen torr och ren tvätt så hann en av bönorna göra bus medans jag plockade bort den rena tvätten ! Jag hörde hur Judith ropade att vi måste bada Märta för hon har något på huvudet . Då ropade jag på Märta för att se vad hon hade ....... 

Jag blev ganska paj när jag fick se hunden !! Men jag förstod på en gång vad som hade hänt så jag frågade den mindre av damerna vars hon hade saxen ....... 
Jo då bakom ryggen ! Så den minsta av juvelerna har saxförbud på obestämd tid ! Märta ser så eländig ut 

Jag fattar inte att hunden har varit stilla !! Denna hund är alldeles för snäll för sitt eget bästa ! Vilken tur att Joline inte har råkat klippa henne i skinnet !! Men då hade nog Märta gått därifrån. Jag var så bekymrad över hur hunden såg ut så jag tänkte inte mer på det förrän Judith kom med både blåa och bruna hårtussar ! 

Jo då ! Lilla trollungen Joline har förutom hunden klippt även sig själv och en leksaksponny 😳! 

Hon är lite korthårig på ena sidan . Tack och lov så har ungen självfall så det syns lite mindre men det syns 😞

Hon själv sa att det var modernt !! 
Vilka ord den tösen kan ! Här en dag sa hon att middagen var excellent !! ?! 
Så nu åkte alla saxar utom räckhåll för våran lilla gangster ! Hon var och tittade i lådan efter middagen och så säger hon åt mig att jag måste komma i håg att gömma även den orange saxen !! Hon hade nog tänkt fortsätta sin frisörkarriär ! 
I morgon är det äntligen dags för dagis !! Dom har varit lediga länge ! Jag har en så jag ska packa extrakläder på morgonen  så dom har i fall dom behöver. Jag måste slå en koll i barnens garderober för det behövs alltid kläder ! Både Judith & Julius har dragit i väg på längden. Jag har knappt hunnit titta i nya hm 😳. Men jag ska se först vad dom behöver och sen lär det väl bli nån beställning. Jag väntar ännu på ellos . Hoppas att den behagar komma snart. Jaja nu ska jag ta kväll. På återseende! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0