Januari 2015

Men jistanes vad tiden rusar i väg ! Jul & nyår har passerat och i helgen så har vi städat undan julen! Jag har inte lyckats få över några bilder till datorn 😳. Vi har nåt skit på datorn så vi kommer knappt ut på nätet. Det ska fixas så fort datateknikern här hemma har tid ..... Det är inte jag som är datatekniker 😉. Lite julbilder kan ni få , några har jag i telefon :

Det är sällan man lyckas få båda två att titta åt samma håll 😉

Det var en ivrig väntan på tomten hela dagen. 

Först skulle vi ju titta på Kalle anka och efter det så var det julbord ! 

Likt alla andra jular så åt man på tok för mycket men det är ju bara jul en gång om året 😃. 

Sen kom tomten och Joline gömde sig bakom mormor. Direkt han tittade på henne så gömde hon ansiktet i händerna. Lite då och då tittade hon fram. Men Judith var lite tuffare och var fram och hämtade julklapparna. Hon gav till och med tomten en kram innan han gick. 
Barnen blev glada över sina julklappar ! Joline fick äntligen sitt snyckessnin - hon blev så glad när hon såg vad det var så tårarna nästan kom. Lilla hjärtat ! 
Jennifer fick lite böcker , parfym , kläder och annat smått & gott . Julius fick årskort till dundret , jacka & täckbyxor , snowboardskor m.m 
Brudarna fick skidor ! , snyckessnin , dockor , sängkläder med prinsessan Sofia och lite annat. 
Juldagen så skulle vi åka till stugan men jag jobbade till klockan fyra och hade världens huvudvärk när jag kom hem. Så jag somnade på soffan i över 1.5 timme. Vi for på annandagen. 

Förlåt för suddiga bilder 😉
Farmor & farfar hade julklappar under sin gran. Joline kom in från vardagsrummet och sken som solen. Vi förstod att hon hade sett julklapparna 😃. 

Det gick fort att öppna för de två minsta. Farmor hade slagit in Judiths julklapp i en elementkartong och Judiths min var obetalbar när hon trodde att hon fått ett element . 
" men vi har ju redan element hemma ?!" Sa hon så förvånat. Till slut förstod hon att det var något annat i . 



Under helgen fick brudarna provåka sina nya skidor som tomten kom med 👍. Dom var så duktiga ! Senare på eftermiddagen så small det till och blev jätte kallt så då mös vi på inne :


Både tvåbenta och fyrbenta myste i skenet av kaminen. Vi har haft en härlig jul . Jag delar upp inläggen lite så ni inte får så mycket på en gång . Snart på återseende 😉 . Tjingeling 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0