Ledig torsdag

Men hej på er ! Jag är inne i min jobbvecka - den vecka med mest jobb på hela schemaraden! Så i dag är jag ledig eftersom jag jobbar helgen sen. I ett svagt ögonblick har jag lovat mina små att vi ska göra lite fint inför påsken här hemma. 

Eftersom jag tog det mesta av fjädrar o pyntet till påskriset till stugan förra året så handlade vi lite nytt i går. Så nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen blir det ett städrace innan jag går i skrubben och söker fram gardiner och dukar. Sen får Judith & Joline fixa påskriset. 

Dom har tillverkat så fina kycklingar på dagis som står framme så klart! Jag blir lika lycklig varje gång dom kommer hem med något som dom själva har gjort 💕. 

Dom har också gjort så fina ballongfiskar ! Vilken glädje när dom får visa vad dom har gjort på dagis. 
Min son har också varit i tillverkningsbranschen ..... 

Han kom hem med den här tröjan i går ! Så snygg 👍 fast mamman höll på att ramla baklänges när jag såg texten !! 😳 undra just vad läraren sa om den ?! 
Oj oj ungar 😳. 


Någon har skrivit sitt namn !! Hon är så intresserad av bokstäver och siffror ! Hon skriver sitt namn. Sen skriver hon Joline , i bland ber hon om hjälp men ofta får hon det rätt själv ! I dag ville hon skriva ledig och jag skrev först på ett papper som hon tittade på och ..... 

Tadaa ..... Min duktiga tjej har snart knäckt koden ! Julius var ju också tidig med det. Han läste sista året på dagis. Jennifer kunde alla bokstäver men kunde inte ljuda i hop dom. Det kom först i ettan . Sen var ju hon så att när hon såg att andra kunde så tjurade hon i hop & struntade i det 😉. Men det kom så småningom . Joline är inte det minsta intresserad !! Hon har aldrig tid att sitta någon längre stund medans Judith kan sitta i timmar. Alla barn är olika 😃. 

Nähä ! Nu är det bara att ta tag i städningen ! På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0