God kväll så här på torsdagen

I måndags jobbade jag eftermiddag och när jag sen kom hem så hade koderna till photomic kommit med posten. Så här har ni Judith :

Lilla ❤️ med skrapsår och en tand borta. Nu har det läkt jätte fint på kinden och syns inte lika tydligt . Hoppas att hon klarar sig utan ärr. 

Joline ❤️. 
Jag gjorde en direktbetalning och var så nöjd med bilderna. Tills i förrgår när jag fick bilderna som sms och började studera dom. Ser ni vad jag reagerade på ?! 

Ursäkta för en suddig bild men jag förstorade den. Flickorna har gröna slingor i håret !! Vi hade ju hört tidigare att barnen skulle inte ha på sig grönt eller blått pga bakgrunden. Flickorna hade på sig svarta tröjor med Mimmi pigg men likt förbaskat så blev dom gröna i håret. Jag ringde till photomic i dag och dom lovade maila till labbet som skulle redigera det innan dom gick till tryck. Det känns lite visset att betala 469kr / serie och så är flickorna gröna i håret . Syskonbilden fick jag inte på sms men fotade av den :

Älskade trollungar ! Jag såg nu när jag tittade på den bilden att även där så slår det i genom grönt. Måste nog ringa dit i morgon igen och påpeka det. Besvärliga mamman 😉. 


Judith brevid snögubben som barnen har hjälpts åt med på dagis. Härliga vita snö ⛄️! Det blir så ljust ute. Alla årstider har sin charm. I dag när jag kom på dagis så hade jag utvecklingssamtal . Det hade jag glömt under dagen men kom i håg det när jag kom in på dagis. Det är lite av en panikkänsla att inse att det är flickornas sista år på dagis 😳. Nästa år är det skolvärlden som gäller ! Vi har märkt av här hemma att Joline har " backat " lite , hon har blivit väldigt mammig igen så när vi kommer hem på dagarna efter jobb och dagis så har jag en siamesisk tvilling resten av kvällen. Hon vill gärna vara liten. Vi försöker pusha henne här hemma. Vi berättar att nu har vi ju bara stora barn som kan så mycket själv. Men vi måste träna tjejerna att bli lite mer självständiga. Men här hemma är dom ju yngst i syskonskaran och tiden har gått så fort. Vi är nog alla lite skyldiga till att ha skämt bort dom. Men det är det som är så skönt med fröknarna på vårat dagis. Dom vet att dom kan säga. Man kan bolla lite tankar och funderingar. Jag blir lite kluven i bland. Visst vi pushar alla barnen och berömmer dom i massor hur duktiga dom är - men samtidigt har man tanken att dom kanske ( mest Joline ) har en lite känsligare period och behöver det där lilla extra och få känna sig liten i bland. Det är mycket funderingar som snurrar. Vi har pratat och diskuterat hur vi har gjort med dom andra två . Jag tror inte på att curla barn så att dom inte klarar sig själv. Mamman här måste inse att hon inte har några små småbarn något mer. Så vi pratade med Julius och flickorna . Så flickorna fick hjälp att skölja av sina tallrikar efter maten och sen stoppade dom själva in dom i diskmaskinen . Nu planerar jag lite pyssel för Judith & Joline - som jag vet att dom lyckas med . Det är nog ganska viktigt att dom får lyckas oxå så dom ser att dom klarar det . Då får man motiverade barn att försöka på lite svårare ...... Kanske få kämpa lite för att sen bli så stolta över sig själva när dom lyckas ! 
Ja det var nyttigt för mig att bli påmind om att dom är faktiskt 5 år och ska in i skolvärlden nästa år . 
Ja tiden går för fort i bland ..... Det är bara att konstatera ! I dag med posten kom det kuvert från transportstyrelsen. Den äldsta av juvelerna får börja övningsköra så det ska ordnas med körkortstillstånd m.m 
Jag och Crille har bokat in oss på handledarkurs. Det har tillkommit mycket som inte har varit när vi tog körkort. Även Jennifer måste gå kurs. Sen ska det syntester och hälsodeklarationer. Spännande ! 
Det slår mig nu mitt i alltihop om Joline kanske har reagerat på att Jennifer har börjat plugga på annan ort och bara är hemma på helgerna ..... Joline har blivit väldigt noga och vill veta vars man ska och vars hon ska vara. Hon frågar ofta om jag ska på jobbet dagen efter och om hon ska på dagis. Lilla hjärtat. Men nu i helgen är jag ledig och vi har egentligen inga planer alls förutom lite städ och plock hemma. Jag har haft tvättstuga i tisdags så det klarar sig till torsdag. I morgon ska jag ut med mina arbetskompisar och äta middag. Vi får gå en gång om året och äta på kommunens julfest så det ska vi göra i morgon. Man behöver få ha roligt och göra något tillsammans förutom jobbet i bland. Tyvärr kan vi aldrig gå alla samtidigt men i morgon är vi ett gäng som ska gå. Pappan i familjen ska i väg på lördag och jaga. Det är sista helgen för jakten och det känns så skönt ! Hela hösten har vi knappt sett röken av honom under helgerna. Jaja nu ska jag ta kväll och ladda inför sista arbetsdagen den här veckan ! På återseende ! Tjingeling ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0