God morgon 9 november

Men god morgon på er ! Här har pappan farit på jobbet , Julius är på väg till skolan och bönorna sover ännu. Jennifer for i går eftermiddag tillbaka till skolan. Nu får hon ju ta med sig Aska. I går så smsade hon att dom var stående med fel på tåget. Vi insåg att hon kommer inte att hinna med bussen från Luleå till Öjebyn . Jag ringde till jouren på internatet. Det visste dom redan om så Mimmi som hade jouren skulle åka till Luleå och hämta upp eleverna som kom med tåget. Då kändes det skönt i mammahjärtat 😉. Så Jennifer ringde senare än vanligt och sa att dom var framme. Men allt hade gått bra i alla fall. 

I går var det fars dag ! Detta armband gav barnen till pappan i familjen. Det är ett enkelt mörk brunt läderarmband med texten " vi älskar dig bästa pappa !" Jag hittade det på instagram hos en tjej som heter malinsnamnhalsband. Det är även hon som har gjort halsbandet vi gav åt Jennifer när hon fyllde år. Crille är inte så mycket för smycken men det här tyckte han om så det sitter på handleden. Jag har även gjort en beställning på ett halsband till mig. Så vi får se när det kommer. 

Ja farsdagen ...... Det är andra året min pappa är borta så direkt efter jobbet så hämtade jag upp mamma och sen for vi på graven och tände lite ljus. Han är så saknad varje dag ❤️. 
Jag har varit inne i min jobbvecka på schemat så det är inte mycket annat som hunnits med. Jag jobbar ännu eftermiddag i dag och så är jag ledig i morgon . Då är det dags för tvättstuga 😃! Det är så skönt att få bort. Den där tvättkorgen fylls på i en rasande fart. 
Jaha vad händer här mer ...... 


Vi var på stan min enda lediga dag och köpte nya vinterskor åt Judith & Joline. Sen köpte vi nya mössor och rejäla handskar så bönorna inte ska frysa nu när vintern äntligen verkar komma. På fredagsmorgon så skulle jag märka handskarna 😳 då inser jag att affären har glömt att ta bort larmet på Jolineshandskar. Men dom hade larmat av dom så det har inte larmat när vi gick ut. 
Äntligen ..... Ja jag säger äntligen så kom snön i helgen ! Det blir mycket ljusare ute. Det blir lättare att klä på barnen . Det har varit så halt och hårt innan snön kom. Judith , våran olyckskorp , var ju och ramlade i pulkbacken på förskolan. 

Hon har ett blåmärke som heter duga. Hon är ganska öm ännu. Så därför säger jag äntligen ! Sen är det ju inte så roligt att skrapa och sopa bilen men det får man ta. Vi har varit utan snö längre än vanligt. Alla årstider har sin charm. Alla barnen har vinterkläderna i ordning så nu ser vi fram emot vintern 😃. Jag minns själv att det var hur roligt som helst att leka i snön. 
Jaja i dag väntar jobb och dagis ! Judith är så glad för det är hennes tur att baka på dagis. Oj vilken lycka ! Det blir chokladmuffins . Joline har vaknat och kommit tassande för en liten stund sen. Bara Judith vaknar så ska vi äta frukost och sen packa ingredienser inför baket. 
Nu ska jag förbereda inför dagen. På återseende ! Tjingeling ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0