Kaffets dag !


Ja men så klart att även kaffet måste ha en egen dag ! Jag är ju väldigt förtjust i denna bruna dryck 😉! Jag har varit och jobbat kväll med Bosse och Anette . Även dom tycker om kaffe så vi har haft en jätte rolig kväll 👍🏻. 
Ja vad händer här annars ...... Jag trodde att vi hade klarat av första svängen med förkylningar och feber . Men inte då ! I söndags däckade Julius i feber och sen kom pappan i familjen hem och däckade han också. Naturligtvis så tog ju små bönorna en vända till 😳. Så vi kör lite mer sjukstuga . 

Jag har hämtat ut Judith och Jolines nya vinteroveraller. Med fyra juveler som ska ha vinterkläder och skor är det bäst att dela upp det lite 😉. Vinterskorna får vänta till nästa månad. Vi körde på Reima i år igen. Just när det gäller utekläder så kör vi helst på det beprövade 😃. Dom är smidiga och varma. Judith har dragit i väg på längden ! Hon har blivit jätte lång . Hennes overall från förra året får Joline ta som extra overall. En till som har blivit väldigt lång är lilleman! Han har dragit i väg och växt om både mig och Jennifer på längden. Han hade mätt sig på slöjden och sa att han har blivit 165 cm ! Snart är han lika lång som pappan. Dom behöver påfyllning av kläder ! 

Brudarna har här tidigare fått varsin termos till sina vargutflykter. Jollan valde den ljusrosa och Judith den lite mörkare. Så nu vill dom på utflykt 😃. 

Vi hade ju finfrämmande här förra veckan 💕. Min storebror och hans son Alfred var och hälsade på! Det var så roligt ! 

Joline var dock inte på sitt bästa humör utan blev lite blyg ..... Att hon dessutom var sur när dom kom underlättade ju inte. Men det gav sig till slut ! 

I fredags så var jag och flickorna på Coop och helghandlade. Då hade dom demo på en ny thaisås. Vi fick smaka lite grann och det var väldigt gott ! Så vi köpte med oss hem och gjorde det till middag ! Vi tycker om thaimat så det passade utmärkt ! Lätt som en plätt var det också . Jag stekte kyckling i bitar. Rev morötter och vitkål grovt och stekte lite grann med kycklingen. Kokade risnudlar och klippte i mindre bitar. Sen blandade jag i hop allt och slog såsen från flaskan över o lät det värma lite. Mums ! Det var inte sista gången. Alla barnen åt som hejsan ! Roligt när man får lite nya idéer ! 
Nähä nu ska jag ta soffläge en stund innan jag ska ta sikte på sängen. På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0