Ledig helg är underbart !

Jag har haft ledig helg och det är hur underbart som helst ! Enda nackdelen är väl att den verkar gå dubbelt så fort ! Vi hade först en plan på att åka till stugan men Jennifer är som sagt borta hela veckorna så hon ville hem och hade väl lite saker hemma som hon ville ha med sig i dag när hon åker så vi brudar har varit hemma. Julius ville åka till stugan och har länge velat ta med sig två kompisar dit . När vi åker alla så har det inte gått men nu gick det. Lilleman var överlycklig ! Pappan i familjen har haft god jaktlycka i helgen så nu blir det lite kött i frysen också. Vi brudar har varit i väg på äventyr i helgen. 

Vi for upp och hälsade på Ulli & Jörgen i stugan. Mormor hängde också med . Det var ganska tråkigt väder men regn och rusk men det gick bra ändå ! 


Jag passade på att fota lite ute eftersom jag tänkte göra fotoalmanackor till nästa år. Har alltid gjort det när Jennifer & Julius var mindre. Så det är min plan. 

Hit vill Joline flytta med Ulli 😃. Ulli hade en liten stol på bron som Jollan slog sig ner på. 

Sen provsatt dom möblerna utanför bastun . Allt måste provas ! Vi hade en toppen dag ! Ulli hade gjort lunch när vi kom. Virriga Jessan körde ju fel till att börja med. Jag var helt säker på att jag skulle se infarten med deras bil - tänkte ju inte på att det inte är snö och går att köra ner till stugan 😃. Men till slut insåg jag att det inte stämde och vände. Jaja vi kom fram till slut. 

Brudarna var lyckliga över att få hälsa på Ulli . Det lovade jag ju förra veckan. När vi hade ätit så tog dom det lilla lugna ett tag. 

Kolla in Jolines avslappnade stil 😉

Judith berättade om något uppe i träden. Självklart var ju Jennifer & Aska med. 

Lilla älskade Aska ! Hon hade det toppen och fick vara med och mysa. Sen på kvällen när vi kom hem så hade jag lovat min stora tös att vi skulle göra räkmackor ! 

Det var jätte gott ! Men det blir inte att man gör det så ofta för det tar så tid att skala dessa räkor ! Det finns ju färdigskalade men jag tycker att dom man skalar själv har mer smak. Jag hade tagit fram 1 kg räkor och det såg mycket ut tills man hade skalat ..... Mycket skal och lite räkor. Men gott var det i alla fall . Joline stod på en stol brevid mig när jag skalade och hade 100 frågor ! Vars är deras svans ? Vad är det svarta ? Jag svarade gång på gång. Direkt jag hade svarat på en fundering så kom det en ny ! Jaja hur ska man veta om man inte frågar ! 
Jaja det är söndag och i dag far största juvelen igen . Jag håller på att tvätta kläder och förbereda inför veckan. Jag ska koka potatis , steka ostkorv och göra morotsstuvning till middag. Önskemål från barnen. På återseende ! Tjingeling . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0