Ledig lördag !

Här har vi haft full rulle i vanlig ordning ! Jag har haft min vecka med två eftermiddagsturer och en förmiddagstur. Sen har jag en tredagarsledighet fredag till söndag ! Helt underbart ! 
Torsdagskväll och natten mot fredag så hade Julle tandvärk. Lilleman hade så eländigt. Han sov nästan inte alls så på fredagsmorgon när tandläkaren öppnade så var den här mamman på telefonlinjen. Vi fick en akuttid halv tio. Han har ju slagit i ena framtanden för något år sedan när han hoppade studsmatta. Sen i våras så lyckades han ju med konststycket att slå munnen o framtänderna i tvättfatet på toan här hemma så att det lossnade bitar från samma tand . Sen har vi varit två gånger och plastat den. När pappan i huset och Julle kom till tandis så konstaterade tandläkaren att både tanden och roten var död. Dom hade borrat ner till roten och varit där & petat men inte en reaktion. Så nu ska dom rotfylla den om tre veckor ! Risken finns att den blir missfärgad ! Jag vakar av när han hade tid nästa gång så jag kör honom dit . Tänkte minsann ha en frågestund med tandläkaren ! 😃 

Den här fröken tyckte att skålen skulle vara på huvudet när ostkrokarna tog slut. Så Joline hade ostbågssmulor hela håret 😳 , att det sedan hängde lite tomma chokladpapper spelade inte heller nån roll 😉 hon var så lycklig just då för Ulli var hit och drack kaffe. Det blev lite tårar när Ulli skulle åka hem. Men det gav sig när vi planerade att åka upp till ullis stuga nån dag när jag är ledig 😉. 

Jag har nog nämnt tidigare att Judith har problem med torr hud. Hon har haft sen hon var liten. Vi har tagit upp det på BVC men dom har bedömt det som torr fläckar. Vi fick utskrivet mini derm - en mjukgörande oparfymerad salva. Men den hjälper inte. Nu har det blossat upp rejält igen . Både på benen och ryggen. Även en stor fläck på ena armen. 

Det här är ett av hennes ben. Det andra ser lika illa ut. Nu vill hon inte alls att vi smörjer henne för det svider jätte mycket ! Lilla ❤️ ! Jag blir jätte fundersam - torrutslag ?! Då borde väl salvan hjälpa ? Jag har pratat med en av mina vänner i telefon som rekommenderade denna : 

Hon sa att den var toppen och att hon smörjer sig själv med den. Det skadar ju inte att prova . Tack Mia 😘 för rådet ! Man börjar ju fundera om det är någon slags allergi som gör att Judith har så eländigt ?! Man kan ju få liknande eksem av både laktos och gluten allergier. Men vi har ju testat Judith i samband med att hennes mage stökade och det visade inget sånt. Jag ska ringa till BVC igen på måndag och höra om vi kan komma och visa upp det . Judith somnade i soffan innan middagen. Det är inte likt henne. Sen när vi väckte henne när vi skulle äta så var ungen kokhet ! Säkert närmare 40 grader. 

Så nån mat fick vi inte henne att äta. Nu har jag varit i väg på affären och inhandlat lite som jag vet att hon gillar. Bara hon får i sig nånting och dricker bra. Julius tog med sin lillasyster in på sitt rum och bäddade ner henne i sin säng . Han har ju teve och dvd där inne. Så där har hon legat och tittat film. Syskonkärlek när den är som bäst 💕. 


Mammahjärtat är helt ! Jag har alla mina juveler hemma tills i morgon ! ❤️ 
Nu ska jag ta kväll. På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer
Postat av: Marion

Tänkte bara säga hej och säga här är jag =D Hoppas vi synes på jobbet på fredag, saknar ju dig där !

2015-09-10 @ 04:27:43
URL: http://enpersika.blogg.se
Postat av: Lucia grenman

Hej!!

Jag måste bara fråga om du har fått reda på vad dom där torra röda fläckarna är?

Min dotter har nämligen samma och haft det som din dotter sen hon var liten, dom konstaterade vintereksem. Men precis som du så smorde jag henne med allt men i princip allt sved för henne.. Så snälla skriv till mig! Jag måste bara veta för låter så ologiskt att det bara är vinter eksem haha.. Tack!

Mvh
Lucia

Svar: Hej ! En av mina flickor har alltid varit så torr. Men som sagt det mesta har svidit. Det som har funkat bäst på henne är hudosil. Det finns receptfritt på apoteket . Under vintern har det varit mycket värre så till slut , efter att ha varit till BVC flera ggr, så bokade jag en läkartid . Vi fick komma till en helt underbar läkare som remitterade oss till ett större sjukhus 25 mil härifrån. Jag pratade med läkaren och sa att vi har psoriasis i släkten så jag vill veta vad hon har eftersom det aldrig ger sig . När vi var hit på vårdcentralen så skrev han ut en salva på recept som heter propyderm samt en kortison salva som heter Flutivate. Vi fick även en smörjschema som vi skulle följa. Hon reagerade jätte bra på detta och blev jätte fin i sina torrutslag. Så när vi fick remissen och åkte med henne till Sunderbyn så var ju ungen mycket bättre i sina utslag än vad hon varit på flera år. Dom kunde inte säga om det var psoriasis men misstanke fanns och det var samma behandling. Men om hon fick besvär igen eller att vi såg att det kom tillbaka så skulle vi höra av oss direkt för att få komma tillbaka. Hoppas att det blir bättre för din dotter snart !
jessansjuveler.blogg.se

2020-04-22 @ 21:18:47
Postat av: Lucia grenman

Ja okej! Tack för snabbt svar 😊 ska ligga på dom lite och få be om att prata med en hudläkare så hon också får lite hjälp. Tack för allt igen kramar!!

2020-04-23 @ 21:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0