Nytt efternamn 😉

Ja ni ..... Har man barn sĂ„ har man vĂ€ldigt ofta roligt 😃. 
Jag har vabbat med Judith mĂ„ndag och i dag. I morgon Ă€r dock planen att dom ska pĂ„ dagis. Hon har inte haft feber sen i förrgĂ„r kvĂ€ll sĂ„ hoppas att det hĂ„ller i sig 👍. I gĂ„r sĂ„ tog mormor med sig Joline för lite ensamtid. Joline var strĂ„lande lycklig! Judith fick vara hemma med mamma och mysa alldeles sjĂ€lv. Vi har lovat henne att nĂ€sta gĂ„ng Ă€r det hon som fĂ„r Ă„ka ensam till mormor. Det var dom nöjda med. Medans jag donade pĂ„ i köket sĂ„ satt Judith vid köksbordet och trĂ€nade pĂ„ att skriva. Sen undrar hon glatt vad hon hade skrivit : 

Jag blev lite stĂ€lld och sa att jag inte riktigt visste. DĂ„ sĂ„g Judith sĂ„ stött ut och sĂ„ sĂ€ger hon " men det stĂ„r ju Björk !" 
Gissa om jag höll pĂ„ att kissa ner mig 😂. Okej ! Jag skrev dĂ„ Björk pĂ„ ett annat papper och försökte pĂ„ ett pedagogiskt sĂ€tt förklara att Björk skrivs sĂ„ hĂ€r. Men Judith sĂ„g vĂ€ldigt skeptiskt ut. 
Sen försvann hon i vardagsrummet . Jag lĂ€rde henne hur man slĂ„r pĂ„ teven och byter kanal pĂ„ com hem - boxen. SĂ„ det roade hon sig med lĂ€nge ! Mellan varven blĂ€ddrade hon för lĂ„ngt och hittade inte tillbaka till barnkanalerna sĂ„ dĂ„ fick jag styra upp det hela. RĂ€tt var det var blev det ett fasligt liv dĂ€r inne - hon hade varit med en penna i dörren o lyckats lĂ„sa den men fick inte upp den. Fast hon sĂ„g mig genom glasrutan sĂ„ blev hon i panik och bara skrek. Jag hĂ€mtade nycklar och lĂ„ste upp dörren . Sen satte vi oss och tittade teve tillsammans. DĂ„ kom kommentaren : mamma ! Du Ă€r bĂ€st ! Du kan allt ! 
😃 tur att man ligger pĂ„ topp i bland ! 
Joline kom hem pĂ„ kvĂ€llskvisten strĂ„lande lycklig och berĂ€ttade i 200 blĂ„s vad hon & mormor hade gjort. Jaja nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sen köra ett stĂ€drace och hĂ€nga lite tvĂ€tt. PĂ„ Ă„terseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0