Tisdag



Jag har jobbat helgen och är ledig i dag. Helgen har gått bra ! Mormor har varit med barnen och det har gått hur bra som helst ! Pappan i huset har varit i väg på älgjakt . 
Jaha ...... Ni kanske funderar över bilden ?! 😉 jag har inte varit särskilt glad i helgen ...... 
Det har hänt tidigare och det irriterar mig något fruktansvärt när folk , vuxna människor , vräker ur sig vad som helst. Det har hänt tidigare och nu kom det igen : att jag ska väl ändå inte skaffa fler barn för fyra barn är ju många ! Det räcker väl nu ! Du ska väl inte skaffa fler ?! 
Jag var dessutom på jobbet och hade jag inte varit det så hade jag nog vrålat rakt ut . Jäkla människa ! Att någon människa på fullaste allvar tycker att man har rätt att kommentera huruvida någon annan ska skaffa eller inte skaffa fler barn ! Hon har inte en susning om hur mina barn har det ! Det " roliga " är att min arbetskompis har också fyra barn men han får aldrig höra något sånt. Kan bero på att han är man ! Jo jag har fyra barn och nej jag tänker inte skaffa fler men det är mitt eget val ! Det behöver jag inte ens ta med någon annan och absolut inte med henne ! Jag var nog som ett åskmoln när jag kom indundrande i samlingslägenheten. En annan av mina arbetskompisar läste av mig ganska fort så vi hade tid att sätta oss med en kopp kaffe och surra. Jag har världens bästa arbetskompisar 😘. Vi har jobbat i hop oss ganska bra så vi känner varandra utan och innan. Vi kan säga vad vi tycker och har trygghet i att det är helt okej. Nå i alla fall hamnade vi in på det här med barn o antal. Hon har fått en massa kommentarer genom åren hon också men - av den andra anledningen - hon har ett barn ! 
Jojo vi skiljer oss kanske från normen att ha 2 barn. Hur man än gör så har man ändan bak ..... Det sa alltid min mormor . Hur än man gör så hittar folk någonting att hacka på. Morr morr ! Sen fortsatte i alla fall människan som tyckte att man inte skulle ha så många barn med att diskutera det här med älgjakt ! Hon tyckte som så att då fick vi mat på bordet och gratis kött för hon hade minsann köpt en liten bit älgstek på affären för 260kr !! 
Det var tamefan det dummaste jag hört ! Gratis kött ? Mat på bordet ? 
Älgjakten är inte gratis utan snarare tvärt om - det är dyrt att jaga ! Allt kostar ! Skulle man köpa kött för samma pengar så skulle man få minst lika mycket om inte mer. Och sen påståendet om mat på bordet - det är många årtionden det jagades för att man var tvungen att ha mat på bordet ! Det är ett fritidsintresse i dagens samhälle ! Sen förstår jag att man tycker om att vara ute i naturen och det är helt okej med mig. Men sen att ens komma och prata om att karlarna ( för det är ju karlarna som ska jaga - kvinnorna ska vara hemma o städa o baka o ta hand om sina max två barn ) måste få vila för att dom ser till att familjen har mat på bordet 😡. Hon var nog inte så nöjd med min slutkläm att dom är i skogen för att dom har det intresset och inte för att dom måste. Nä jag tjurade i hop och det händer inte så ofta men i bland. Nästa gång jag är tvungen att ha med människan att göra så tänker jag avsluta snabbt med att säga att jag måste gå för att jag mår så illa - det kan ju vara så att jag är gravid 😉. Hur nu det ska gå när jag även planerar att ta jägarexamen 😃. 
Nä nu har jag tjurat klart om det men visst är det skrämmande hur vuxna människor kan bete sig ?! 
Mina fyra barn har det bra . Dom har mat på bordet och ett tryggt hem. Dom har både en mamma och en pappa som alltid finns där med deras bästa för ögonen! Sen tycker väl tonåringarna i bland att vi är besvärlig och bryr oss i allt men det inser dom väl när dom blir äldre att det var av välmening 😉. 

Här har ni den äldsta juvelen av våran fantastiska fyra ! Hon ser så glad ut med en orm hängande om halsen ! Hade det varit jag hade ni sett två skosulor ...... 😃 ormar gillar jag inte ! 
Nu kom lilleman hem från skolan. Det märks att han är i tonåren - han är hungrig jämt ! Så skafferiet och kylen ligger alltid närmast till när han kommer hem. Jag & brudarna ska åka ut och handla mjölk och smör och det andra som har en tendens att ta slut. I dag ska det kokas korvsoppa ! I morgon väntar jobb och förskola . Några dagar att kämpa innan den lediga helgen gör entré ! På återseende ! Tjingeling på er ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0