Januari 2016

Men hej på er ! Vi har haft en bra jul och nyåret har också varit bra ! Hela familjen har varit hemma och det var en fröjd för mammahjärtat ! De två större juvelerna däckade ju i en elak förkylning. Jennifer blev sjuk på julafton och Julius på juldan. Vi hade tänkt åka till stugan på juldan men när dom inte mådde bra så var vi hemma i stället. 

Men vi har haft det bra ändå och roat oss kungligt med bajsspelet 😃. 

Flickorna fick spelet i julklapp och det var populärt! Men det lustiga var att dom ville inte vinna ! 

Varför ska man vinna när man kan förlora och ha bajs på huvudet 😉. 
Som oftast till längre lov så blev det lite i olag med tiderna ..... Varenda lov ! Sen blir det tufft att vända tillbaka ! 

En kväll när vi skulle lägga oss så möttes vi av denna syn ! Judith som låg vaken och lyssnade på ......

Lillasystern som också låg vaken och pratade för hög tryck ! Hon gillar det där med glasögon men tyckte att det blev så mörkt med solglasögonsglasen så dom har hon helt sonika tryckt ut. Så fixade hon sig ett par glasögon ! 
Sen gillar hon det här med öronhängen .... Det har hon också fixat 

Japp 😂😂😂😂 det är julgranskulor ! Jag började titta på våran julgran en kväll och insåg att allt pynt var borta ! 

Men tjejerna hade fina öronhängen ! 

På julafton var det ett otåligt väntande på tomten ! När tomten och tomtemor väl kom så blev Joline blyg ! 

Men Judith hjälpte tomten att bära paketen till rätt person. Sen ville vi ta en bild med töserna och tomteparet men Joline vägrade tills tomtemor tog henne i handen :

Muddustomten och hans tomtefru 😃 
På nyårsafton så gjorde vi god middag : potatisgratäng med älgstek och pepparsås. Till barnen gjorde vi kantarellsås. Sen en god sallad till. Den traditionella marängschvissen var efterrätten så klart. När vi hade varit ut på natten och tittat på fyrverkerier så skålade vi i Pommac som vi brukar ! 

Judith tog det lugnt och väntade på att vi skålade och önskade alla gott nytt år men Joline ..... 

Hade bråttom och svepte glaset ! Oboy ! Håller den här trenden i sig har jag nog mina aningar vem vi får jaga i tonåren 😉. 

Jag har snöat in på min stickning ! Tycker att det är jätte roligt ! Här är flickornas reflexmössor ! Dom fick hjälpa till med tofsarna själva. Judith ville ha röd och svart tofs och hjälpte tålmodigt till. Joline ville ha en röd och drog runt tråden två varv och tyckte sen att hon var färdig. Inte alls samma tålamod att sitta still och pyssla. Tänk vad tvillingar kan vara olika i både sätt och utseende ! 

Så här ser mössorna ut i mörker ! Nu håller jag på med ett par sockar. Sen har jag nya projekt på gång : 

Fyra nystan reflexgarn ! 
Jaja nu ska jag mysa med brudarna en stund innan jag ska byta gardiner i köket. På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0