Hoppsan ..... 28 Juni

Men jisses vad tiden rusar i väg ! Nyss var det 1 juni och nu har det hunnit bli den 28 juni. I morgon har brudarna sin sista dag på dagis ! Mamman har lite blandade känslor ! Lite ångest över att det redan är dags för dom att gå över till skolvärlden ! Jag vet ju att det kommer att gå bra men jag gillar dagistiden !

Kommer ni i håg dessa ? Ni har nog säkert klurat ut att det var presenter till flickornas underbara fröknar !

Dom fick varsitt halsband från Malins namnsmycken. Det står Tack o deras namn och ett hjärta ! Judith & Joline valde vilka färger dom skulle ha på hjärtat.

Sen fick dom välja varsitt kort åt fröknarna som vi skrev. Vi har haft förmånen att få ha barnen på bästa dagiset med finaste personalen ! Lite sorgligt känns det att dagistiden definitivt är slut nu. Vi har varit så nöjda ! Mamman har nog kanske varit besvärlig i bland men det har alltid funkat ! Har ni någon gång tänkt på vilket lass våra fröknar på förskolorna drar ? Dom gör ett kanon jobb ! Dagistiden ( jaja förskoletiden ) hjälper till att skapa trygga barn ! Jag kommer i håg min dagistid ännu. Det finns få människor som jag blir så lycklig av att träffa som mina egna dagisfröknar Karin och Aines . Vi ville bjuda alla fröknar på dagis på fika. Jag funderade vad man säger om en kille som jobbar .....
Vet ni .... Det är en man som heter Tomas som jobbar och barnen ropar fröken åt honom också så därför skriver jag bara alla fröknar 😃

Så jag gjorde smörgåstårta förra tisdagen när jag var ledig. Vi tog det redan då så vi skulle hinna med all personal innan några skulle försvinna i väg på semester. Flickorna hjälpte till och var så nöjda att dom skulle få lämna varsin presentpåse och bjuda på tårta ! I dag när jag hämtade dom från dagis så for vi på stan en sväng , jag hade ju lovat dom att köpa nya klänningar så dom fick vara lite fina när dom har avslutningsdag i morgon!

Så Joline sjöng hela vägen från parkeringen och in på gallerian : " hej hej Lindex här kommer vi !" Dom har så galet mycket fina kläder ! Men dessa fick vi med oss hem. När vi skulle gå ut från Lindex så stack Joline i väg till underkläderna och skulle prompt prova en behå. Hon lyssnade inte vad jag sa. Till slut ledsnade Judith på sin syster och vänder sig om och ropar högt och tydligt åt henne : " Men Joline ! Kom nu ! Du behöver ingen sån där ! Du har ju inga knölar !"
Gissa om jag och mormor höll på att svimma där inne ! Joline kom i alla fall därifrån. En gammal klasskompis till mig var där inne och vi hade just pratat om barnkläder och trekantsbikini. Mamman till Ellinor ( min klasskompis ) skrattade så gott och tyckte att det var en klockren beskrivning !
Jaha vad har vi gjort annars då ? Vi har haft en bra midsommar ! Vi tänkte först vara hemma. Men vi ångrade oss och for på lördagen till stugan. På lördagskvällen så var vi i väg och fiskade.

Det var magiskt vackert !

Judith & Joline fiskade inte utan tittade på. Crilles kusin har stuga just där brevid så vi blev bjuden på kaffe och trevligt surr.

Joline stod brevid och berättade hur man skulle fiska ! 😃

Till slut ledsnade Judith & Joline på att titta på . Då visade Mikael att dom dragit upp vatten till en handpump ...... Det tyckte dom var jätte roligt ! Till slut var hela Joline i hinken ! Gissa om hon var blöt ?! En av stora syskonen lurade Judith att titta i vattenslangen och pumpa samtidigt ...... Så vi hade två blöta töser men roligt hade dom ! Jennifer var den enda som hade lite tur med fisket och fick en modell mindre gädda. Den tog Joline rätt på och skulle ge till farfar för den skulle han minsann äta med äppelmos !

Lilla fröken trasselsudd 😉 nöjd och glad hemma i stugan igen. På söndagen så grillade vi och åt tillsammans med farmor, farfar och farbror Hasses familj.

Tjejerna ville äta ute. Dom hade det nog rätt mysigt ! Jag har den här veckan och sen ytterligare två till att jobba innan det är semester ! En av mina arbetskompisar förgyllde min dag när första semesterperioden startade :

Nu har jag dock avverkat några skift så den efterlängtade semestern närmar sig ! På återseende ! Tjingeling !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0