Men god morgon !

Nu äntligen tar jag mig i kragen och sätter mig ner och uppdaterar ! Jag har fått meddelanden av bekanta som saknar mina inlägg 😉 . Till och med min äldsta dotter sa att jag måste uppdatera. Jag visste inte att hon var in och läste. Det gör hon tydligen. Nu har jag massor att berätta så vi får se om jag måste dela upp det. 
Vi har ju fått repat i lägenheten och det har varit ganska tufft att bo mitt i reparationen men det har gått och nu är dom färdiga. Det blev som en annan lägenhet. 

Vårat köksgolv innan .... 

Köksgolvet efteråt .... 

Julles rum före..... 

Julles rum efteråt .... 
Stor skillnad visst ? 

Vardagsrummet när dom började reparera ... 

Färdigt ..... 
Nu håller vi fortfarande på att få allt på plats. Vi har rensat rejält !! Jag vägrade att trycka in allt igen utan genomgång ! Undra om det ligger i människans natur att samla ... Jisses man är värre än en ekorre ! Men nu är mycket genomgått och det som inte används har vi gett bort och har ingen velat ha det så har det åkt på tippen. 
I samband med att vi fick repat så har vi köpt lite nya förvaringsgarderober m.m jag älskar det här med smart förvaring och man måste ha rejält med förvaringsutrymmen ! 

Det här skåpet fick flickorna till sina kläder. 


Så bra att få ordning ! Sen är ju damerna själv och plockar kläder så man får ta en vända då & då och plocka till det 😃. 
Jennifer & Julius fick också varsin ny garderob : 

Det här är inne på jennifers rum men Julius har en likadan som har blivit färdigmonterad i helgen så i dag ska jag hjälpa honom att sätta in kläderna. 

När vi fick så nytt och fräscht i övrigt så var vi lite trötta på våran gamla kökssoffa ! Men den är från Crilles mormor och har många år på nacken så sånt vill man ju inte bara slänga ! Lite målarfärg och nytt grått galontyg gjorde susen ! 

Orden på ryggstödet är egentligen väggord men det passade bra dit ! Sen blir man ju alltid mer taggad att fixa lite hemma när man har något nytt .... 


Nya gardiner och bordstabletter blev så fint . Några nya ljus i ljusstaken gjorde susen ! 

Våra fyrbenta familjemedlemmar sov så skönt medans mamman städade. 
Äh ser att jag får dela upp inlägget så jag ska ta mer kaffe och är snart tillbaka ! Tjing så länge ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0