Påsken 2016

Så var påsken 2016 till ända ! Jag har jobbat hela påsken men det har gått bra och vi har ändå hunnit umgås och ätit påskmiddag. Innan påsk så var vi ut och plockade påskris ..... Barnen älskar ju att förbereda och klä påskris så det är ett måste ! 

Judith & Joline sprang ju obegränsat på skaren . Jennifer & Julius sjönk i genom lite då och då. Mamman gav sig inte ens ut på skaren 😃. Alla var med - föräldrar , barnen och hundar. 




Det var vår i luften ! Våren är så härlig ! 

Godingar ❤️

Julius visade att han fortfarande kan klättra och Joline blev mäkta imponerad ! Hon ville också prova men kom inte upp .... Judith studerade det hela på lite avstånd. 

När vi skulle åka hem var Joline borta .... Här hittade vi henne glad i hågen. Knasfia 😉. 

Väl hemma så fick tjejerna pynta riset medans mamman tömde diskmaskinen och tog bänken. 


Dom var så nöjda ! 


Resultatet blev en glad färgklick och stolta tjejer ! 
Så väntade vi då på påsken och hade många funderingar på påskharen. 

Jag kom på jobbet en dag och fick ett påskägg och en bok av min fina arbetskompis Anette. Man blir så varm i ❤️ av sånt. Tack finaste Anette ! 

På skärtorsdagen så var jag ledig inför helgen så då vässade vi kvastarna och flög ut och bjöd på lite påskgodis ! Jag tycker att det är viktigt att man lär barnen att ge också. Inte bara få jämt. Vi pratade i bilen om att när man är påskkärring så säger man glad påsk och bjuder på lite påskgodis . Vi gick till några grannar som vi känner och önskade dom glad påsk o bjussade på några karameller. Dom blev så glada över att få besök av så fina påskkärringar. 

Sen for vi förbi på mammas jobb. Men där gömde Joline sin påskkorg bakom ryggen .... När jag frågade om hon skulle bjuda så sa hon bestämt nej nej ! 
Judith bjöd. Sen for vi vidare..... Jag förmanade Joline i bilen att man skulle bjuda - att hon hade lovat. 
" men jag ljög !" Erkände damen rakt av. Hon skulle bjuda åt Laila när vi for dit sa hon. Så Laila 😉- känn dig hedrad ! 
Vi for vidare och for förbi min moster 

Där tinade Joline upp och dom blev bjuden på godis av båda påskkärringarna 😃. Sen for vi förbi några till och däribland Laila som Joline till o med ville lämna godis åt. Väl hemma var det nöjda fröknar! 

Påskharen hann fixa ägg till alla barn i den här familjen också. Nu ser det mer ut än vad det egentligen var ..... Eftersom mamman var seg i starten så var alla påskägg i mellan modell slut och kvar fanns endast större modeller så det fick bli stora. Men alla barnen behövde få lite nya underkläder så det fick dom i påskägget. 

Sen bland godiset så ligger det en påskhare ( choklad i folie ) och några ägg i cellofan . Så det ser ut mer än vad det var 😉. När påsk haren hade varit och gömt ägg så fick barnen leta. 

Lyckliga ungar ! 
Sen hände något ..... 

Judith blev så glad när hon hittade påsen med trosorna och hennes kommentar var :" åh vad värdefullt ! " 
Tvillingsystern hade inte alls väntat att påskharen skulle ha satt trosor i ägget så hon blev arg ! 

" Jag ville inte ha några trosor !" 
Julius brast och började skratta för det var verkligen kontraster. Mamman påpekade åt Joline att man är inte otacksam ! Men jag tror inte att det egentligen handlade om det. Hon hade inte väntat sig det..... 
Det blev dock bättre när hon såg att det fanns annat i ägget 😉. 

Hoppas att ni hade en bra påsk och njuter av våren som kommer med stormsteg ! Nu klev mina bönor upp så vi ska fika lite frukost . På återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0