10 maj 2016

Det har hunnit bli 10 maj .... En av mina arbetskompisar har nedräkning till semestern 😉. Hon hade satt en lapp på sitt skåp med en lapp 25 skift och en stor sol ! Jag tänkte nästan jäklas och skriva dit en 1 framför men jag höll mig 😃. Snart har vi sommar ! Förhoppningvis så får vi sol och värme också ! Jag har semester först andra perioden så min semester börjar först i mitten av juli. 
I går så kom Johanna hit. En av brudarnas favoriter 💕. Med sig hade hon en väska med little pet shop - djur och en veterinärsstation som hennes dotter har haft när hon var yngre . Tjejerna har fått en laddning tidigare och älskar dessa små djur. Judith har burit runt två fåglar från förra gången dom fick . Så nu var lyckan total ! 


Dom har lekt massor. I morse hade Joline inte någon lust att åka på dagis för hon ville vara hemma och leka i stället. 


Dom har lekt i flera timmar i dag också. När jag kom hem från kvällsskiftet så skulle dom börja plocka undan och gå i säng. Jag frågade Judith om det var roligt och till svar fick jag : 
" Mamma ! Jag älskar Johanna !" 
Älskade trollungar ! 
Tack så jätte mycket finaste Johanna ❤️! 
Jag har haft eftermiddag i dag. Jag skulle visa mina arbetskompisar ett kort på molly & Joline som jag visste låg på bloggen så jag började söka. Men vad det var roligt ! Jag blir imponerad av mig själv när man går tillbaka och tittar ! Det var hur roligt som helst och se hur små dom var när jag började blogga. Jag har skrivit och satt ut bilder. Minnen för livet ! Jag började fundera på om det skulle vara alldeles för dyrt att göra typ fotoböcker av bloggen från varje år . Men då vet jag inte hur det blir med fotona ..... Bosse som jag jobbar med säger att dom blir för små för att trycka i en fotobok. Jag har ju ändå kvar det mesta av bilderna på våran externa hårddisk men det skulle vara ett jäkla jobb att börja söka fram allt. Hmm jaja det tål att funderas på . 

När jag gick i genom bloggen så var det ett namn som dök upp mycket i början 😃. Malin , även kallad för Mallan, som hjälpte mig i gång. Det var hon som fick hjälpa mig att ändra färgkoder och förklara hur jag skulle göra när jag delade bilder m.m  
Hon flyttade sommaren 2013 till en stad 25 mil bort men vi hörs av lite då & då. Jag tänkte att jag skulle höra av mig till henne och höra läget och bara surra en stund . Det hann jag inte för när jag nattade brudarna så plingade det till i min telefon o det var sms av Malin . Som vanligt skrattade jag högt 😂. Det är en böna som man alltid blir glad av och får skratta med ! Och jag vet mallan att du är in här så nu jäklar måste vi dejta snart ! 😘 så vi får fika och skratta åt lite tokiga skämt 😃. 
Jaa annars då ?! 
I morgon ska vi vara lite tidigare på dagis för vi ska ha ett ( ja vad hette det?) avslutningssamtal innan tjejerna ska sluta och börja på 6- års. 
Oj oj ..... Vad fort det har gått ! Sen ska vi ha möte på jobbet innan jag jobbar ytterligare ett eftermiddagsskift. Jaja nu ska jag slötitta klart på Hawaii five 0 innan jag tar kväll. Så natti natt på er ! Tjingeling ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0