" Du har lovat mig !"


Den här lilla skrotungen 💕 tog snabbt fasta på att det funkade att gråta en skvätt med orden " ni har lovat mig !" Det funkade ju fredagen när vi for till stugan ..... 
Sen provade hon även i veckan när vi var på affären. Vi hade pratat i bilen om att man kan inte köpa saker varje gång utan bara i bland. Gången före hade flickorna fått köpa varsin prinsessdocka så nu var det bara mat vi skulle handla. Jo då det gick bra ända tills vi kom till leksakerna inne på Coop . Dom håller dessutom på att bygga om inne på Coop så det är ett enda virrvarr innan man hittar vad man ska ha . Nå i alla fall vid leksakerna så hittade Joline ett ställ med My little ponny med tillhörande hus och saker ( flera hundra kronor ..... ) 
Det ville hon ju så klart köpa . Jag böjde mig ner och förklarade att vi ska bara handla mat i dag, att man inte får handla varje gång för att det kostar pengar. Då tittar hon på mig och så säger hon :
" men du pratar ju rena arabiskan !" 
Vilket argument 😉 
Jag började gå därifrån för att söka krossade tomater och då slår hon ut med armarna och låter helt förkrossad : 
" men alla andra barn vill också ha och då tar dom slut !" 
När inte heller det funkade så kom gråten och " du har lovat mig !" 
Vilket mamman inte hade ! 
Jag var ganska trött när vi väl kom oss ut från affären. 
Härliga underbara barn ❤️! 
Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0