Go kväll !

Nu när det egentligen är läggdags så är jag i full fart och har en massa saker att göra. Jag har så svårt att komma till ro på kvällen. I dag har jag jobbat fm och efter jobbet var jag till sjukgymnasten för andra gången och fick lite nya övningar för min rygg och höft. När jag var färdig där så hämtade Crille och bönorna mig. Vi hade minsann ett viktigt ärende ! 😃 vi hade ju lovat flickorna att fara på Lekia och handla en present åt Sebastian . Lilla Goa Sebastian fyller ju snart 1 år , men Anders & Angelika och Sebastian så klart ska flytta och det hinner dom göra innan 1-års kalaset. Så vi for på Lekia och hittade en uv-dräkt till sommaren och så hittade vi den blåa av babblarna som han tycker om. 

Han verkade så nöjd med sin babbel 😃. 
Joline har ju tjatat om Lekia varenda dag. Så när vi kom in på Lekia så försvann Joline och sen kom hon med famnen full av leksaker. Det hon ville köpa .... Saker för närmare 1500kr. Dom fick välja varsin sak :

Dom valde efter många om och men en monsterhigh docka. Joline ville ha en massa saker medans Judith tog god tid på sig och valde till slut dockan som går i rosa. Jag kan bara inte tycka att varken bratz eller dessa monsters high dockorna är fina 🙄. Men dom är väldigt omtyckt bland barnen. Vi hann bara hem så ville Joline åka på Lekia även i morgon och handla. Så vi pratade lite om att man kan inte handla leksaker varje gång utan bara i bland. 

Brudarnas cyklar från förra året hade blivit för små ...... Så vi började se oss om efter nya cyklar. Vi for här på affärerna och tittade vad som fanns. Billigaste cykeln här gick på 1900kr och sen var det vanligaste kring 2500kr och när vi var in på Erikssons center så höll jag på att ramla baklänges .... En lila monark med rosa sadel gick på 3995kr !! För en barncykel och vi behövde två ! Öh .... Nä ! För att lära sig cykla ordentligt och använda en sommar - det uteslöt vi direkt. 
Så vi började titta på ellos och hittade dessa : 

Priset var dessutom 1199kr/cykel !! 
Men då kom kruxet - när jag gick in med mitt användarnamn så kom det upp att det fanns bara 1 cykel i lager ! Det skulle ju inte ha fungerat ! Så jag mailade dit och frågade om lagerstatusen stämde och om det skulle komma in fler cyklar. Efter en stund gick jag in via vanliga webbsidan och då stod det bara att den fanns i lager. Så då beställde jag två cyklar och fick orderbekräftelsen strax efter. Man blev ju dock lite orolig att det bara skulle komma en. Dagen efter kom det ett svar på mitt mail att cykeln var helt slutsåld och skulle inte komma in i lager igen. Då ringde jag dit för säkerhetsskull och fick till svar att det låg två bokade cyklar på deras lager till oss. I veckan kom det besked att dom hade kommit till vårat leveransställe så i dag var Crille och hämtade dom. 

Gissa om det var två glada bönor 😃. Dom har dessvärre inte hunnit cykla i dag utan det blir cykling i morgon. Sommarens projekt blir att dom ska lära sig cykla utan stödhjul. Judith kommer nog att fixa det ganska fort men Joline anser att det går inte tillräckligt fort när hon trampar själv så vi får se om hon är ens intresserad 😉. 
Jaja nu måste jag väl försöka varva ner och ta mig i säng . Natti natt på er ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0